Analýza konkurenčního prostředí společnosti ORLÍK-KOMPRESORY v.d
Show simple item record
dc.contributor.author |
Fabičovic, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:32:51Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T23:00:29Z |
|
dc.date.issued |
2005-02-08 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36649
|
|
dc.description.abstract |
Má bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenčního prostředí firmy ORLÍK-KOMPRESORY v.d. Cílem mé práce bylo analyzovat současnou situaci firmy, její konkurenční prostředí a postavení vůči přímé konkurenci. Analýzu konkurence jsem doplnila o Porterův 5-ti faktorový model konkurenčních sil. V závěru jsem navrhla strategii k upevnění pozice firmy na trhu. |
|
dc.format |
59 s., 10 s. |
|
dc.format.extent |
361529 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 30.05.2015 |
|
dc.subject |
konkurence
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterův model konkurenčních sil
|
cs |
dc.subject |
konkurenční výhoda
|
cs |
dc.subject |
kompresory
|
cs |
dc.subject |
competition
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Porter´s model of competiting powers
|
en |
dc.subject |
competitive advantage
|
en |
dc.subject |
compressors
|
en |
dc.title |
Analýza konkurenčního prostředí společnosti ORLÍK-KOMPRESORY v.d |
|
dc.title.alternative |
Competitive analysis of the company ORLIK-KOMPRESORY |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.date.accepted |
2005-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
My Bachelor thesis is focused on the analysis of competing environment of the company ORLIK-KOMPRESORY. The aim of my thesis was to analyse current situation of the company, its competing environment a position on the market towards its direct competition. The competition analyse I complemented with Porter´s five factors model of competing powers. In the conclusion I recommended a preferable strategy for strengthening company´s position on the market with compressed air. |
|
dc.description.department |
Vyšší odborná škola ekonomická |
|
dc.rights.auth |
IP |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
2008
|
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account