Projekt zvýšení konkurenceschopnosti firmy REMERX s.r.o.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Krchová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Satin, Lumír
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:32:43Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T23:00:28Z |
|
dc.date.issued |
2005-03-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36580
|
|
dc.description.abstract |
Úkolem mé práce s názvem – Projekt zvýšení konkurenceschopnosti firmy REMERX s.r.o. – je najít řešení zvýšení konkurenceschopnosti zmiňované firmy, jenž se zabývá výrobou cyklistických ráfků. Tato práce je rozdělena na dvě části. První část – teoretická obsahuje teoretická doporučení při pohledu na definování konkurenční strategie podniku s důrazem na konkurenční výhody a jejich zdroje. Druhá část – praktická je rozdělena na dvě další části – analytickou část, jenž převádí teoretické znalosti v praxi a popisuje strategickou pozici firmy, zahrnuje i konečnou syntézu, která je základem projektové části. Tato část využívá poznatků z předchozí části a navrhuje řešení zvýšení konkurenceschopnosti pro danou firmu. Řešením je zavedení systému práce s inovačními podněty. |
|
dc.format |
77 |
|
dc.format.extent |
1197644 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 13.05.2012 |
|
dc.subject |
Konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
konkurenční výhoda
|
cs |
dc.subject |
konkurenční strategie
|
cs |
dc.subject |
Competitiveness
|
en |
dc.subject |
competitive advantage
|
en |
dc.subject |
competitive strategy
|
en |
dc.title |
Projekt zvýšení konkurenceschopnosti firmy REMERX s.r.o. |
|
dc.title.alternative |
The project of raising of competitiveness of the REMERX s.r.o. |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Benda, Ivo |
|
dc.date.accepted |
2005-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of my work with the topic – The project of the increasing of the competitiveness of the firm REMERX s.r.o. – is to find the solution of the increasing of the competitiveness of this company which produces rims for bicycles. The whole work is divided into two parts. The first - Theoretical part contains the theoretical introduction from the point of view of definition of the competitive strategy of the company with the emphasis on competitive advantages and their resources. The second - Practical part is diveded into two another parts – Analytical part, which converts theoretical knowledge into practice and describes the strategic position of the company including final synthesis, which is the basis of the Projected part. This part deals with results of preceding part and suggests solution of the increasing of the competitiveness for the company. The solution is introduction of the systém of the work with innovations. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu |
|
dc.rights.auth |
IP |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
1895
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2005-05-13 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account