Analýza cenové strategie firmy DOMAPEK s.r.o.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chovancová, Miloslava
|
|
dc.contributor.author |
Dittmerová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:32:20Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:32:20Z |
|
dc.date.issued |
2005-03-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36393
|
|
dc.description.abstract |
Tématem mé bakalářské práce je analýza cenové strategie společnosti DOMAPEK s. r. o., která se zabývá výrobou pečiva. Po stručné charakteristice dané firmy se věnuje analýze SWOT, cenové analýze a tvorbě ceny v této společnosti. Analýza cenové strategie ukazuje, jaké strategie firma DOMAPEK s. r. o. využívá v současnosti. Následně je zde detailně popsán proces tvorby cen v dané společnosti a jaké jsou její hlavní položky kalkulačního vzorce. Dále zde můžete nalézt také individuální kalkulační vzorec určitého výrobku. Na závěr jsou navržena zdokonalení, které se týkají především používaných cenových strategií a procesu tvorby cen. |
|
dc.format |
59 |
|
dc.format.extent |
812536 |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
cena
|
cs |
dc.subject |
cenová strategie
|
cs |
dc.subject |
kalkulační vzorec
|
cs |
dc.subject |
tvorba ceny
|
cs |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.subject |
price
|
en |
dc.subject |
pricing strategy
|
en |
dc.subject |
costing model
|
en |
dc.subject |
price fixing procedure
|
en |
dc.title |
Analýza cenové strategie firmy DOMAPEK s.r.o. |
|
dc.title.alternative |
Analysis of pricing strategy in the company DOMAPEK s.r.o. |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pilík, Michal |
|
dc.date.accepted |
2005-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of my bachelor thesis is an analysis of pricing strategy of the company DOMAPEK s. r. o., which produces bakery products. After a brief characterization of this company my bachelor thesis includes SWOT analysis of the company, pricing analysis and price fixing procedure of the company. The analysis of pricing strategy is showing a specific pricing strategies which the company DOMAPEK s. r. o. is using. After this part there is a detailed description of the price fixing procedure of this company, and what are company´s main items of the costing model. You can find here an individual costing model of a specific product of the company DOMAPEK s. r. o. too. In conclusion there are proposed improvements of pricing strategies and the price fixing procedure which the company uses. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
1679
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2005-05-20 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account