dc.contributor.advisor |
Mazánková, Libuše
|
|
dc.contributor.author |
Kožuchová, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T03:35:26Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T03:35:26Z |
|
dc.date.issued |
2007-04-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3628
|
|
dc.description.abstract |
Práce pojednává o problémech a realizaci výchovy a vzdělávání ve vztahu k romskému etniku. První část je věnována historickým a politickým souvislostem, specifikům romského etnika a romské mentalitě. Další část se zabývá pojetím, cílem a konkrétními postupy multikulturní výchovy na základní škole. Poslední část je věnována problematice vzdělávání romského dítěte ve škole, zvláště pak současnými problémy současné situace života Romů, ze které školní problematika romského dítěte pramení. Praktickou část popisuje výchovné prostředí prvního a druhého stupně základní školy ve Frýdlantu nad Ostravicí, kde učitelé využívají konkrétní postupy multikulturní výchovy při výuce romských žáků, jež tvoří převážnou část dětí ve škole. Jednotlivým konkrétním postupům multikulturní výchovy, využívaným ve škole učiteli, ve 4., 6. a 9 třídě, pak v této kapitole věnuji zvláštní pozornost. Poslední část popisuje specifický přístup pedagogů k žákům, v rámci multikulturní výchovy, aplikovaný jimi ve škole. |
cs |
dc.format |
77 s., 1 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
425641 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Rom
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
etnikum
|
cs |
dc.subject |
menšina
|
cs |
dc.subject |
národ
|
cs |
dc.subject |
rasa
|
cs |
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
asimilace
|
cs |
dc.subject |
nezaměstnanost
|
cs |
dc.subject |
diskriminace
|
cs |
dc.subject |
kriminalita
|
cs |
dc.subject |
Romany
|
en |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.subject |
ethnicity
|
en |
dc.subject |
minority group
|
en |
dc.subject |
nation
|
en |
dc.subject |
race
|
en |
dc.subject |
multicultural upbringing
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
unemployment
|
en |
dc.subject |
discrimination
|
en |
dc.subject |
criminality
|
en |
dc.title |
Multikulturní výchova ve škole |
cs |
dc.title.alternative |
Multicultural education in schools |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Řehoř, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2007-06-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work deals with a relization of upbringing a educating Romany ethnicity. In the first part you can read about the historical and political context, specifications of the Roman ethnicity and about the Roman menthality. Other part is dealing with approach, purposes and particular methods of multicultural upbringing at elementary schools. The last part will give you the knowledge of the the problems with edutation Roman children at schools and especially the knowledge of the present situation of Roman lifes which the school problems of these children come up from. The practical part represents the educational enviroment at the school in Frydlant nad Ostravici, where teachers use the particular methods of the multicultural upbringing in approach to the Romany pupils, that are major part of children at that school. I focus on the particular methods in multicultural educating used by the teachers in 4th, 6th and 9th grade. The last part is talking about the specifical teachers'approach to pupils in the multicultural upbringing. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1006232
|
|
dc.date.assigned |
2006-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
Romové
|
cs |
local.subject |
multikulturní pedagogika
|
cs |
local.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
local.subject |
romské děti
|
cs |
local.subject |
Romanies
|
en |
local.subject |
multicultural pedagogy
|
en |
local.subject |
multicultural education
|
en |
local.subject |
Romani children
|
en |