Povray v počítačové grafice

DSpace Repository

Language: English čeština 

Povray v počítačové grafice

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pokorný, Pavel
dc.contributor.author Mikulka, Martin
dc.date.accessioned 2016-06-06T08:31:50Z
dc.date.available 2016-06-06T08:31:50Z
dc.date.issued 2005-02-21
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/36140
dc.description.abstract Tato práce je zaměřena na představení základních funkcí grafického programu POV-RAY. Program POV-RAY lze používat v souladu s podmínkami pro "OpenSource" software a je určen k vytváření 3D obrazů. Scéna je psána do zdrojového textového souboru, který je následně renderován za pomocí techniky zvané "Ray-tracing". Výstupem jsou vysoce kvalitní, až 48-bitové obrazy, jejichž kvalitu a rozměr lze libovolně nastavit. Vysvětleny jsou základní objekty a modifikátory, které jsou pro běžné modelování zcela dostačující. Mezi základní objekty každé scény patří kamera, zdroje světla a modelovací objekty, na které jsou aplikovány materiály (textury). V práci je také stručně popsán programovací jazyk a základní nastavení scény. Nakonec je uvedeno několik příkladů demonstrujících možnosti tohoto programu.
dc.format 57
dc.format.extent 1040231
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject POVRAY cs
dc.subject POV-RAY cs
dc.subject počítačová grafika cs
dc.subject renderování cs
dc.subject ray-tracing cs
dc.subject 3D modelování cs
dc.subject POVRAY en
dc.subject POV-RAY en
dc.subject computer graphics en
dc.subject rendering en
dc.subject ray-tracing en
dc.subject 3D modelling en
dc.title Povray v počítačové grafice
dc.title.alternative Povray in computer graphics
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Macků, Lubomír
dc.date.accepted 2005-06-21
dc.description.abstract-translated The aim of this thesis is to introduce basic functions of the graphical program POV-RAY. The program is distributed under an "OpenSource" license and is designed for creation of 3-D images. The scene is described in the source code and is then rendered using the "Ray-tracing" technique. The outcome are high quality up to 48-bit images, whose quality and size can be adjusted. I explain the basic objects and modifiers which are sufficient for basic modelling. The basic objects of each scene are: camera, light sources and modelling objects on which different textures are applied. I also briefly describe the programming language and the basic setting of a scene. At the end I show a few examples demonstrating the possibilities of the program.
dc.description.department Institut řízení procesů a aplikované informatiky
dc.thesis.degree-discipline Informační technologie cs
dc.thesis.degree-discipline Information technologies en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta technologická cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Technology en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Inženýrská informatika cs
dc.thesis.degree-program Engineering informatics en
dc.identifier.stag 1393
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2005-06-10


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account