Povray v počítačové grafice
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pokorný, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Mikulka, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:31:50Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:31:50Z |
|
dc.date.issued |
2005-02-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/36140
|
|
dc.description.abstract |
Tato práce je zaměřena na představení základních funkcí grafického programu POV-RAY. Program POV-RAY lze používat v souladu s podmínkami pro "OpenSource" software a je určen k vytváření 3D obrazů. Scéna je psána do zdrojového textového souboru, který je následně renderován za pomocí techniky zvané "Ray-tracing". Výstupem jsou vysoce kvalitní, až 48-bitové obrazy, jejichž kvalitu a rozměr lze libovolně nastavit. Vysvětleny jsou základní objekty a modifikátory, které jsou pro běžné modelování zcela dostačující. Mezi základní objekty každé scény patří kamera, zdroje světla a modelovací objekty, na které jsou aplikovány materiály (textury). V práci je také stručně popsán programovací jazyk a základní nastavení scény. Nakonec je uvedeno několik příkladů demonstrujících možnosti tohoto programu. |
|
dc.format |
57 |
|
dc.format.extent |
1040231 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
POVRAY
|
cs |
dc.subject |
POV-RAY
|
cs |
dc.subject |
počítačová grafika
|
cs |
dc.subject |
renderování
|
cs |
dc.subject |
ray-tracing
|
cs |
dc.subject |
3D modelování
|
cs |
dc.subject |
POVRAY
|
en |
dc.subject |
POV-RAY
|
en |
dc.subject |
computer graphics
|
en |
dc.subject |
rendering
|
en |
dc.subject |
ray-tracing
|
en |
dc.subject |
3D modelling
|
en |
dc.title |
Povray v počítačové grafice |
|
dc.title.alternative |
Povray in computer graphics |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Macků, Lubomír |
|
dc.date.accepted |
2005-06-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is to introduce basic functions of the graphical program POV-RAY. The program is distributed under an "OpenSource" license and is designed for creation of 3-D images. The scene is described in the source code and is then rendered using the "Ray-tracing" technique. The outcome are high quality up to 48-bit images, whose quality and size can be adjusted. I explain the basic objects and modifiers which are sufficient for basic modelling. The basic objects of each scene are: camera, light sources and modelling objects on which different textures are applied. I also briefly describe the programming language and the basic setting of a scene. At the end I show a few examples demonstrating the possibilities of the program. |
|
dc.description.department |
Institut řízení procesů a aplikované informatiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Informační technologie |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Information technologies |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta technologická |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Technology |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Inženýrská informatika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Engineering informatics |
en |
dc.identifier.stag |
1393
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2005-06-10 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account