dc.contributor.advisor |
Chudý, Štefan
|
|
dc.contributor.author |
Vysloužilová, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T03:21:49Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T03:21:49Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-18 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3586
|
|
dc.description.abstract |
V teoretické části bakalářské práce je rozebrána osobnost sociálního pedagoga a jeho kompe-tence. Dále zmiňuji problematiku mentální retardace, její klasifikaci, příčiny, možnosti prevence i systém výchovy a vzdělání mentálně retardovaných dětí. Praktická část představuje profil sociálního pedagoga v praktické činnosti a průzkum spokoje-nosti rodičů a vůbec vnímání práce asistenta rodiči. Tento průzkum proběhl ve třech speciálních školách v okrese Hodonín. |
cs |
dc.format |
40 s., 3 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
305529 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociální pedagog
|
cs |
dc.subject |
kompetence sociálního pedagoga
|
cs |
dc.subject |
mentální retardace
|
cs |
dc.subject |
speciální škola
|
cs |
dc.subject |
Social pedagogue
|
en |
dc.subject |
social pedagogue's jurisdiction
|
en |
dc.subject |
cephalonia
|
en |
dc.subject |
special school
|
en |
dc.title |
Sociální pedagog ve školním prostředí |
cs |
dc.title.alternative |
Social pedagogue in the school |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2007-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
In theoretic part of bacheloric thesis is written about personality of social pedagogue and his ju-risdiction. Problem with cephalonia, classification of cephalonia, causes, preventative possibilities and pedagogical and educational system is also mentioned. Practical part presents profile of social pedagogue in practical activity. It also presents exploration of satisfaction and sensation of pedagogic assistant with parents in three special school in region Hodonín. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
6718
|
|
dc.date.assigned |
2007-02-23 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
sociální pedagogové
|
cs |
local.subject |
učitelské kompetence
|
cs |
local.subject |
asistenti pedagogů
|
cs |
local.subject |
mentálně retardované děti
|
cs |
local.subject |
social educators
|
en |
local.subject |
teaching skills
|
en |
local.subject |
teachers’ assistants
|
en |
local.subject |
children with mental disabilities
|
en |