Projekt zavádění databázového marketingu ve firmě Impromat Klima spol. s r.o
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Hozíková, Pavla
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:31:13Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:31:13Z |
|
dc.date.issued |
2005-03-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35816
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je navržení projektu zavádění databázového marketingu ve zlínské firmě Impromat Klima spol. s r.o., která se zabývá prodejem klimatizační techniky. Úvodní část práce je věnována rozboru literárních pramenů týkajících se problematiky databázového marketingu, který dává firmě možnost efektivního využití informací nashromážděných v centrální databázi k cílenému oslovení zákazníka. Dále práce hodnotí podmínky pro zavedení databázového marketingu ve firmě ve čtyřech rovinách - produkt, zákazníci, zaměstnanci a informační systém - a identifikuje příležitosti, které z toho pro firmu vyplývají. Závěrečná část diplomové práce obsahuje samotné vypracování projektu zavedení databázového marketingu ve firmě a zvažuje rizika projekt ohrožující. |
|
dc.format |
69 s., 2 s. obr. příloh |
|
dc.format.extent |
2282807 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
databázový marketing
|
cs |
dc.subject |
data
|
cs |
dc.subject |
informace
|
cs |
dc.subject |
databáze
|
cs |
dc.subject |
databázový systém
|
cs |
dc.subject |
datový sklad
|
cs |
dc.subject |
database marketing
|
en |
dc.subject |
data
|
en |
dc.subject |
information
|
en |
dc.subject |
database
|
en |
dc.subject |
database management system
|
en |
dc.subject |
data warehouse
|
en |
dc.title |
Projekt zavádění databázového marketingu ve firmě Impromat Klima spol. s r.o |
|
dc.title.alternative |
Project of database marketing implementation in Impromat Klima company |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Staňková, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2005-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master thesis aims to design a database-marketing implementation project in Impromat Klima - one of the most prominent companies in the Zlin Region, which specialises in the sale of air-conditioners. The first part of the thesis analyses available literary sources on the given subject. It describes database marketing as a technique that allows you to use all the information available within a company database to address the right customer with the right product at the right time. Then, the thesis evaluates the conditions influencing the implementation of database marketing at four levels - the product, customers, employees and the information system - and identifies the opportunities that arise. Finally, the thesis sets out the project itself, including an analysis of the risks which threaten it. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
993
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2005-05-13 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account