Sociální klima třídy a vzájemná komunikace mezi učitelem a žákem na střední škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Mazánková, Libuše
|
|
dc.contributor.author |
Smrčková, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:30:54Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:30:54Z |
|
dc.date.issued |
2004-04-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35665
|
|
dc.description.abstract |
Práce popisuje na případové studii vývoj sociálního klimatu ve sledované třídě v průběhu školního roku. Hlavním cílem je zjistit, zda styl vedení učitele a přístupy, které používá, jsou faktory ovlivňující vývoj sociálního klima třídy. Práce je založena na principech kooperativní výchovy, které se vyznačují snahou demokratické a humanistické výchovy a zjišťuje, zda jejich používání přispívá ke zlepšování sociálního klimatu ve sledované třídě a jak tyto principy ovlivní vzájemnou interakci mezi učitelem a studentem. |
|
dc.format |
50 s., 20 s. příloh |
|
dc.format.extent |
413003 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
kooperativní výchova
|
cs |
dc.subject |
síť sociálních vztahů
|
cs |
dc.subject |
klima školní třídy
|
cs |
dc.subject |
interakce
|
cs |
dc.subject |
pedagogická komunikace
|
cs |
dc.subject |
cooperative education
|
en |
dc.subject |
social relationship
|
en |
dc.subject |
climate of a school class
|
en |
dc.subject |
interaction
|
en |
dc.subject |
educational communication
|
en |
dc.title |
Sociální klima třídy a vzájemná komunikace mezi učitelem a žákem na střední škole |
|
dc.title.alternative |
The social climate in a class and the communication between teachers and students at secondary schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Nevoránek, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2005-06-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
This work describes development of social climate in a school class in course of one academic year on a case study. The objective of this work is investigation whether teacher's approach and leadership affects development of social climate of a class. Investigation is based on principles of cooperative education, which is characterized by tendency to use democratic and human approach to education and is finding, how it improves social climate in a school class and how these principles affects interaction between teacher and students. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. University Institute |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
817
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2005-04-08 |
|
local.subject |
klima třídy
|
cs |
local.subject |
classroom climate
|
en |
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account