Osobnost učitele - využití zpětnovazebních informací při rozvíjení osobnosti učitele
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Mazánková, Libuše
|
|
dc.contributor.author |
Berger, Michal
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:30:53Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:30:53Z |
|
dc.date.issued |
2004-04-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35658
|
|
dc.description.abstract |
Cílem práce je vymezení učitelské profese z pohledu získaných teoretických poznatků, se zaměřením na stručný historický vývoj profese, typologie učitelů, prestiže, myšlení a postoje učitelů, charakteristiky osobnosti učitele a vztah učitele a žáka. Snahou je získat primární informace o učitelské profesi, vlivu osobnosti učitele na vzdělávací proces a analyzovat vztah žáka k učiteli v současné době a jeho využití při rozvíjení osobnosti učitele. |
|
dc.format |
43 s. |
|
dc.format.extent |
332838 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
osobnost
|
cs |
dc.subject |
pedagogika
|
cs |
dc.subject |
prestiž
|
cs |
dc.subject |
profese
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
zpětnovazební informace
|
cs |
dc.subject |
personality
|
en |
dc.subject |
pedagogy
|
en |
dc.subject |
prestige
|
en |
dc.subject |
profession
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
feedback information
|
en |
dc.title |
Osobnost učitele - využití zpětnovazebních informací při rozvíjení osobnosti učitele |
|
dc.title.alternative |
A teacher's personality - using feedback in the development of a teacher's personality |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Radvan, Eduard |
|
dc.date.accepted |
2005-06-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The goal of the work is to determine the teaching profession from the point of view of theoretical information. We will focus on a brief historical evolution of the profession, typology of teachers, prestige, thinking and attitude of teachers, characterization of the teacher´s personality and relation between teacher and student. Our quest is to get primary information about teaching profession, about the influence of the teacher´s personality on the educational process and to analyse relation of student and teacher in contemporary times and its application for the development of teacher´s personality. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. University Institute |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
810
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2005-04-06 |
|
local.subject |
pedagogické kompetence
|
cs |
local.subject |
učitelé
|
cs |
local.subject |
pedagogical skills
|
en |
local.subject |
teachers
|
en |
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account