Marketing communications in relation to intercultural differences

DSpace Repository

Language: English čeština 

Marketing communications in relation to intercultural differences

Show simple item record

dc.contributor.advisor Světlík, Jaroslav
dc.contributor.author Kotoučová, Lucie
dc.date.accessioned 2016-06-06T08:30:44Z
dc.date.available 2016-06-06T08:30:44Z
dc.date.issued 2004-12-01
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/35577
dc.description.abstract Tématem této práce jsou marketingové komunikace firmy v interkulturních souvislostech. Práce pojednává o pojmu kultura, kulturní dimenze a definuje jednotlivé disciplíny marketingových komunikací. Praktická část se věnuje popisu marketingových komunikací společnosti Australian Education Centre a analýze brazilské a české kultury, jakožto hlavním pilířům multikulturní klientské základny společnosti. V závěru dává práce návod na zlepšení marketingových komunikací společnosti.
dc.format 76 s., 4 s. obr. příloh
dc.format.extent 1004576
dc.language.iso en
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Kultura cs
dc.subject interkulturní cs
dc.subject marketingové komunikace cs
dc.subject brazilská kultura cs
dc.subject česká kultura cs
dc.subject kulturní dimenze cs
dc.subject Hofstede cs
dc.subject Culture en
dc.subject Intercultural en
dc.subject Marketing communications en
dc.subject Czech culture en
dc.subject Brazil culture en
dc.subject cultural dimensions en
dc.subject Hofstede en
dc.title Marketing communications in relation to intercultural differences
dc.title.alternative Marketing communications in relation to intercultural differences
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Zavřelová, Veronika
dc.date.accepted 2005-08-30
dc.description.abstract-translated Marketing communications in relation to intercultural differences is the topic of this thesis. The thesis dissertates about the term Culture, Cultural dimensions and defines the Marketing communication disciplines. The practical part describes Marketing communications of Australian Education Centre and analyzes Brazil and Czech culture as main pillars of the intercultural client base of the company. In the end of the thesis there is a direction for improvement of company’s Marketing communications.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 713
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2005-08-15


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account