Analýza webových stránek zaměřených na děti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Prachař, Štěpán
|
|
dc.contributor.author |
Tamchynová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:30:32Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T23:00:26Z |
|
dc.date.issued |
2005-02-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35487
|
|
dc.description.abstract |
Cílem mé bakalářské práce je analýza webových stránek zaměřených na děti. Veškeré údaje v této práci jsou čerpány z dostupné literatury, aktuálních výzkumů a zejména z osobních zkušeností a z práce pro dětskou kabelovou televizi JETIX. Základní analýza internetového trhu je uvedena v teoretické části. První kapitola přibližuje Internet jako populární médium dnešní doby a představuje oblast webových stránek zaměřených na děti. Druhá kapitola zahrnuje pravidla pro komunikace s dětmi. Ve třetí kapitole pomocí ankety analyzuji vztah dětí k Internetu. Praktická část se detailně zabývá webovými stránkami www.foxkids.cz. Ve čtvrté kapitole analyzuji webové stránky z pohledu marketingových komunikací, v páté kapitole zkoumám návštěvnost stránek za období listopadu 2004. V šesté kapitole vyhodnocuji výsledky uskutečněných analýz v rámci druhé části této práce a z toho vyplývající fakta pro tvorbu úspěšných webových stránek. |
|
dc.format |
64 s., 1 s. obr. příloh |
|
dc.format.extent |
1162691 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 06.05.2007 |
|
dc.subject |
děti
|
cs |
dc.subject |
internet
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
kids
|
en |
dc.subject |
Internet
|
en |
dc.subject |
communications
|
en |
dc.title |
Analýza webových stránek zaměřených na děti |
|
dc.title.alternative |
Analyse of websites targeting kids |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Navrátilová, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2005-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
My bachelor thesis is an analysis of the webpages targetting kids. It is mainly based on literature, on researches and on personal experiences from working for kids cable television JETIX (before Fox Kids). General analyse of the Internet market is introduced in the theoretical part of this thesis. The first chapter introduces Internet as today’s popular medium and presents information about Czech websites targetted kids. The goal of the second chapter is to describe rules of the communication with kids. In the third chapter I analyse relationship of kids to Internet. The second part of my thesis introduces the website www.foxkids.cz in details. At the fourth chapter I analyse webpages from the marketing communications side. The goal of the fifth chapter is to analyse the composition of the visits and on-line visitors’ attitude during November 2004. In the last, sixth chapter, I summarise the results from the analyses from forth and fifth chapters and based on those results I introduce what are the basic stones of successful website for kids. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.rights.auth |
IP |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
591
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2005-05-06 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account