Možnosti a meze propagační kreativity
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Paloušová, Jelena
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:30:30Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:30:30Z |
|
dc.date.issued |
2005-02-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35473
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá kreativitou ve vztahu k propagaci a definováním jejích možností a mezí. Po definování klíčových pojmů autorka následně přesouvá pozornost z obecné roviny ke specifikaci možností a omezení kreativity u tiskové reklamy. Praktická část je zaměřena na analýzu inzerce zvoleného čísla časopisu Reflex. U každého inzerátu je vzhledem k jeho jednotlivým složkám hodnocena především kreativita tvůrců jednotlivých složek (text a grafika), míra jimi uplatněné profesionality a účelnost sdělení. Současně s diskusí stanovených hypotéz předkládá autorka základní doporučení pro tvorbu tiskového inzerátu. |
|
dc.format |
89 s |
|
dc.format.extent |
6173707 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
kreativita
|
cs |
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
propagační kreativita
|
cs |
dc.subject |
možnosti a meze propagační kreativity
|
cs |
dc.subject |
tiskový inzerát
|
cs |
dc.subject |
creativity
|
en |
dc.subject |
promotion
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
promotional creativity
|
en |
dc.subject |
possibilities and limitations of promotional creativity
|
en |
dc.subject |
press advertisement
|
en |
dc.title |
Možnosti a meze propagační kreativity |
|
dc.title.alternative |
The Possibilities and Limitations of Promotional Creativity |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zelinský, Miroslav |
|
dc.date.accepted |
2005-06-01 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical section of this bachelor thesis analyses creativity in relation to promotion and tries to define its possibilities and limitations. After definition of key terms on general level the author concentrates on possibilities and limitations of press advertising. The practical section focuses on the analysis of all advertisements printed in a chosen edition of the Reflex magazine.In all analysed samples especially the creativity of the authors of the ad components (text, graphics), their level of professionality and validity of the communication were evaluated. Along with the discussion of hypotheses the author offers basic recommendations for creation of press advertisements. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
577
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2005-05-05 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account