dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Ondrová, Ivana
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:30:30Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:30:30Z |
|
dc.date.issued |
2005-02-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35472
|
|
dc.description.abstract |
Cílem mé práce je porovnat vybrané lyžařské oblasti v Rakousku, zemi, která je synonymem pro lyžování, s vybranými lyžařskými středisky v České republice a zjistit, zda důsledné uplatňování kvalitního marketingového mixu má vliv na návštěvnost destinace. Soustředím se zvláště na zjištění, jakým způsobem a jakými prostředky destinace komunikují se zákazníky a motivují je k návštěvě, jakou roli hraje spolupráce subjektů cestovního ruchu a zda a jakým způsobem jsou uplatňovány složky marketingového mixu. V teoretické části analyzuji teoretická východiska přímo pro marketing cestovního ruchu a proč jsou něj specifická. Ve třetí kapitole je uveden obecný přehled využívání součástí marketingového mixu v cestovním ruchu z hlediska destinace jako produktu. Krátce se také zmíním o vývojových trendech cestovního ruchu v současnosti. Praktickou část páce jsem věnuji popisu vybraných destinací z hlediska marketingového mixu, pro každou z nich jsem pak sestavím základní SWOT analýzu, dle dostupných zdrojů. Na závěr každé podkapitoly o destinaci navrhnu, jakým způsobem lze zvýšit návštěvnost destinace, strategii a možnosti řešení v komunikaci s návštěvníky a získávání dalších cílových skupin, tedy nových klientů. Informace jsou čerpány z vlastních zkušeností a z těchto sekundárních externích zdrojů: statistiky, marketingové plány, výroční zprávy a internet. |
|
dc.format |
61 s., 5 s. obr.příloh |
|
dc.format.extent |
840079 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
cestovní ruch
|
cs |
dc.subject |
destinace
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
cena
|
cs |
dc.subject |
produkt
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
marketing destinace
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
lyžařský areál
|
cs |
dc.subject |
lyžování
|
cs |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
turism
|
en |
dc.subject |
destination
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
price
|
en |
dc.subject |
product
|
en |
dc.subject |
skiing
|
en |
dc.subject |
destinations marketing
|
en |
dc.subject |
ski centre
|
en |
dc.title |
Marketingový mix v cestovním ruchu s důrazem na lyžování jako fenomén 21. století |
|
dc.title.alternative |
Marketing mix in tourism with emphasis on skiing as the phenomenon of the 21st century |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Juříková, Martina |
|
dc.date.accepted |
2005-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
Annotation The objective of my work is to compare selected ski resorts in Austria, a country that is a synonym for skiing, with selected ski resorts in the Czech Republic and to find out, whether consistent application of a well-arranged marketing mix has influence on the attendance of respective destinations. I have focused namely on establishing what ways and means of communications are used by the destinations for communication with customers and how they motivate them for a visit, what is the role of cooperation of individual entities operating in the field of tourism and in what way individual components of marketing mix are applied. In the theoretical part I have analyzed theoretical bases of tourism marketing and why they are tourism specific. In the third chapter I have provided a general overview of application of marketing mix components in tourism from the point of view of the destination as the product. I will also briefly outline current development trends in tourism. The practical part of my thesis describes selected destinations from the point of view of the marketing mix; I will then carry out a basic SWOT analysis based on available sources for each of the destinations. In conclusion of each subchapter dealing with destinations I will suggest in what ways attendance of respective destinations can be improved, the strategy and possibilities of solution as regards communication with visitors and winning new target groups, i.e. new clients. I have drawn my information from own experience and from the following secondary external sources: statistics, marketing plans, annual reports and the Internet. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
576
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2005-05-06 |
|