Role celebrit v reklamách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Křížek, Zdeněk
|
|
dc.contributor.author |
Šůstková, Gabriela
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:30:27Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:30:27Z |
|
dc.date.issued |
2005-02-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35452
|
|
dc.description.abstract |
Teoretická část popisuje význam slova celebrita, definuje televizní i tištěnou reklamu, pojednává o doporučovatelích jako o komunikačních zdrojích zprávy. Praktická část zkoumá vztah veřejnosti k celebritám jako k mluvčím značek či produktů. Zaměřuje se na nejčastější celebrity v reklamách, jsou zde konkrétní příklady známých sportovců, populárních umělců, politiků, tzv.''seriálových celebrit'' a jiných významných osobností. Dále pomocí dotazníku analyzuje situaci v oblasti využívání celebrit v propagačním prostředí a její dopad na daný produkt. |
|
dc.format |
64 s., 1s. příloh |
|
dc.format.extent |
706842 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
celebrita
|
cs |
dc.subject |
televizni reklama
|
cs |
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
doporučovatel
|
cs |
dc.subject |
celebrity
|
en |
dc.subject |
TV ads
|
en |
dc.subject |
advertisement
|
en |
dc.subject |
brand
|
en |
dc.title |
Role celebrit v reklamách |
|
dc.title.alternative |
The role of celebrit in advertisement |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Zavřelová, Veronika |
|
dc.date.accepted |
2005-05-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the theoretical part of my project I describe the meaning of the word „celebrity'', furthermore the bounds of TV ads and printed advertisements are bounded and the project deals with recommanders of such ads who are communication recources of some information. The practical part investigates the attitudes of the public to celebrities in advertisements who are representants of some brands or products. There are some concrete samples of famous athletes, popular artists, politicians, so called soap- operas celebrities and other important personalities who can be seen very often in different advertisements. The situation in the spere of utilization of celebrities in the setting of promotion and its consequences on the product is analyse in form of a questionnaire. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
555
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2005-05-05 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account