Svátek sv. Sportovce
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Zelinský, Miroslav
|
|
dc.contributor.author |
Houzar, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:30:20Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:30:20Z |
|
dc.date.issued |
2005-02-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35423
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce Svátek sv. Sportovce je analýzou marketingových aktivit a reklamního využití nejlepších světových olympioniků. Práce se zaměřuje na období od olympijských her v Barceloně 1992 po olympijské hry v Aténách 2004. Z každé olympiády jsou vybrány dva nejvýstižnější případy muže a ženy, které jsou následně analyzovány. Teoretická část je zaměřena na výklad pojmu „mluvčí'' jako spojení osoby významného sportovce s určitou značkou či společností. Dále charakterizuje základy a teorii sportovní reklamy a sponzoringu, včetně jeho vývoje. Praktická část obsahuje analýzu marketingových aktivit vybraných sportovců a rozbor jednotlivých reklam. |
|
dc.format |
60 s., 19 s. obr. příloh |
|
dc.format.extent |
8238607 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sponzoring
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
olympijské hry
|
cs |
dc.subject |
reklamní kampaň
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
mluvčí
|
cs |
dc.subject |
publicita
|
cs |
dc.subject |
Sponsoring
|
en |
dc.subject |
advertisment
|
en |
dc.subject |
ad
|
en |
dc.subject |
publicity
|
en |
dc.subject |
promotion
|
en |
dc.subject |
olympic games
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
endorser
|
en |
dc.subject |
publicity
|
en |
dc.title |
Svátek sv. Sportovce |
|
dc.title.alternative |
St. Athlete´s Festival |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Křížek, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2005-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor work „St. Athlete´s Festival'' is the „marketing activities and advertising improvement'' analysis of the world-known athletes. This work is focusing on the period since Olympic Games in Barcelona till Olympic Games in Athens. From each Olympic Games are chosen two of the most exemplary cases of man and woman. This cases are analysed afterwards. Theoretical part is focused on the explication of the term „endorser'' as the association of the well-know athlete with specific brand or corporation. There is also the characterization of the sponsorship (and sport ad) basics and theory including its evolution. Practical part cantains the marketing activity analysis of chosen athletes. In this part (of work) is also included the study of the particular „print and press'' ads. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
521
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2005-05-05 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account