Mezery na reklamním a marketingovém trhu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pavlů, Dušan
|
|
dc.contributor.author |
Beránková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2016-06-06T08:30:14Z |
|
dc.date.available |
2016-06-06T08:30:14Z |
|
dc.date.issued |
2004-12-01 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35397
|
|
dc.description.abstract |
Senioři se stávají stále zajímavějším spotřebitelským segmentem. Marketéři je však oslovují zřídkakdy. Výrobci pro tuto cílovou skupinu nabízí jen omezené množství produktů. Proč? Na tuto otázku jsem se snažila odpovědět ve své diplomové práci. Zajímalo mě především to, zda podniky zaznamenaly, že česká populace stárne a že se vyvíjí požadavky lidí starší 50 let. Aktivní senioři se stávají stále významnější spotřebitelskou skupinou. Jsou mentálně mladší než senioři před deseti lety. Jsou také zdravější a mají čas a chuť utrácet. Diplomová práce charakterizuje celkovou demografickou situaci v ČR i ve světě. Obsahuje také zamyšlení nad 4. fází života. Pro praktické doložení svých představ a hypotéz jsem zařadila výzkumnou sondu, v jejímž rámci jsem shromáždila odpovědi 105 respondentů a zástupců 20 firem. Součástí jsou i praktické ukázky placené inzerce zaměřené na seniory. Závěr obsahuje shrnutí diplomové práce a doporučení, kterými by se dle mého soudu měly firmy v rámci tvorby strategií marketingových komunikací řídit. Jsem přesvědčená o tom, že lidé starší 50 let budou už brzy tvořit významnou část spotřebitelů a firmy by tento fakt měly brát v potaz. |
|
dc.format |
77 s., 15 s. obr. příloh. |
|
dc.format.extent |
3055475 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
senior
|
cs |
dc.subject |
senioři
|
cs |
dc.subject |
segment
|
cs |
dc.subject |
50 let
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
výrobce
|
cs |
dc.subject |
populace
|
cs |
dc.subject |
stárne
|
cs |
dc.subject |
spotřebitelská
|
cs |
dc.subject |
skupina
|
cs |
dc.subject |
trh
|
cs |
dc.subject |
demografická
|
cs |
dc.subject |
situace
|
cs |
dc.subject |
výzkumná
|
cs |
dc.subject |
sonda
|
cs |
dc.subject |
tvorba
|
cs |
dc.subject |
strategie
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
firma
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
inzerce
|
cs |
dc.subject |
vývoj
|
cs |
dc.subject |
respondent
|
cs |
dc.subject |
dotazník
|
cs |
dc.subject |
nabídka
|
cs |
dc.subject |
produkt
|
cs |
dc.subject |
penzista
|
cs |
dc.subject |
důchodce
|
cs |
dc.subject |
důchod
|
cs |
dc.subject |
mezera
|
cs |
dc.subject |
senior
|
en |
dc.subject |
seniors
|
en |
dc.subject |
50 years
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
maker
|
en |
dc.subject |
population
|
en |
dc.subject |
age
|
en |
dc.subject |
consumer
|
en |
dc.subject |
group
|
en |
dc.subject |
market
|
en |
dc.subject |
demographic
|
en |
dc.subject |
situation
|
en |
dc.subject |
research
|
en |
dc.subject |
creation
|
en |
dc.subject |
strategy
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
company
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
evolution
|
en |
dc.subject |
respondent
|
en |
dc.subject |
questionnaire
|
en |
dc.subject |
supply
|
en |
dc.subject |
product
|
en |
dc.subject |
pensioner
|
en |
dc.subject |
pension
|
en |
dc.subject |
gap
|
en |
dc.title |
Mezery na reklamním a marketingovém trhu |
|
dc.title.alternative |
Gaps in Advertising and Marketing Markets |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Světlík, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2005-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The seniors are becoming an increasingly important consumer group. They are more active and healthy than their counterparts ten years ago. However, the marketing experts rarely address them. The number of products designated for this group is limited. Why? I tried to answer this question in my Master Thesis. I focused on two main points. Do the Czech businesses pay attention to aging of population? Do they monitor their needs, preferences and demands? The Master Thesis maps the demographic situation in the Czech republic and in the world. To practically illustrate my hypothesis and ideas I included my own research. I collected responses form 105 respondents and 20 representatives of different companies. I also enclosed samples of paid advertisement targeting seniors. The conclusion offers summary and recommendations for creation of marketing campaigns. I am convinced that the firms should be strongly aware of the growing importance of the consumer group over 50 years of age. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
494
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2005-05-06 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account