Strategie firmy Baťa na zahraničních trzích (se zaměřením na český trh)
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
doc. Ing. Miroslava Zamykalová, CSc.
|
|
dc.contributor.author |
Koubková, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2016-01-08T16:13:15Z |
|
dc.date.available |
2016-01-08T16:13:15Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/35273
|
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá působením firmy Baťa na zahraničních trzích. Důraz je kladen na český trh, a to z důvodu většího množství dostupných informací a možnosti provádět vlastní průzkum. Jelikož jsou české pobočky firmy Baťa součástí Baťovy světové obuvnické organizace (BSO) se sídlem v Torontu, může být na český trh nahlíženo jako na trh zahraniční. Cílem práce je porovnat strategii řízení firmy Baťa v dobách jejího založení se strategií působení firmy Baťa v současnosti. Práce se opírá také o SWOT analýzu firmy. Informace byly shromažďovány z tištěných a elektronických zdrojů a rovněž prostřednictvím dotazníkového šetření prováděného přímo v prodejně firmy Baťa mezi zaměstnanci a zákazníky. Z analýzy veškerých získaných dat plyne, že základní prvky Baťovy soustavy řízení jsou do dnešní doby ve fungování společnosti zachovány, zejména ve vztahu společnosti k zákazníkům a zaměstnancům. |
cs |
dc.description.abstract |
The bachelor thesis deals with the presence of the Bata Shoe Company on foreign markets. The emphasis is placed on the Czech market because of the larger amount of information available and also because of the possibility to conduct my own survey. Since the Czech affiliates of Bata are part of the Bata Shoe Organisation (BSO), based in Toronto, we can consider the Czech market to be foreign market. The aim of the thesis is to compare the original strategy of the Bata Shoe Company with the current strategy of the company. The work is based also on a SWOT analysis of the company. Information was collected from printed and electronic sources, as well as through a questionnaire survey conducted in the store of the Bata Company between employees and customers. The analysis of all the data obtained shows, that the basic elements of the Bata Management System are still maintained in running the company, particularly in relation to the company's customers and employees |
en |
dc.format |
text |
|
dc.format.extent |
85 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Vysoká škola ekonomická v Praze |
|
dc.relation.uri |
http://www.vse.cz/vskp/eid/35359
|
|
dc.subject |
Tomáš Baťa
|
cs |
dc.subject |
dotazníkové šetření
|
cs |
dc.subject |
Baťova soustava řízení
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
questionnaire survey
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Principles of the Bata Management System
|
en |
dc.subject |
Thomas Bata
|
en |
dc.title |
Strategie firmy Baťa na zahraničních trzích (se zaměřením na český trh) |
cs |
dc.title |
The strategy of the Bata Shoe Company on foreign markets (with a focus on the Czech market) |
en |
dc.type |
Thesis |
cs |
dc.contributor.referee |
Ing. Adam Krčál |
|
bata.publisher-location |
Praha |
|
bata.date.actual |
2013 |
|
bata.order |
1760 |
|
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account