Výslovnostní styly v mluvené reklamě Rádia Zlín.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Göttlichová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Malár, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T02:51:40Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T02:51:40Z |
|
dc.date.issued |
2007-04-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3511
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem diplomové práce je detailnější zkoumání reklamních rozhlasových spotů vysílaných na regionální stanici Rádio Zlín, a to z hlediska jazykových prostředků výslovnostních stylů. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury zaměřené jednak na oblast výslovnostních stylů, dále pak na rozhlasovou reklamní tvorbu. Na jejím základě je zpracovaná analýza mluvené řeči v reklamních spotech. Její výsledky současně s výsledky dotazníkového postojového šetření se staly podkladem k vyhodnocení současné situace mluvené řeči v reklamních spotech Rádia Zlín. Současně pak k navrženým doporučením pro zadavatele rozhlasových inzercí, aby ukázaly, jakým způsobem lze jazykovými prostředky dosáhnout vyššího komunikačního efektu. |
cs |
dc.format |
75 s., 25 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
864114 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
Výslovnostní styly
|
cs |
dc.subject |
mluvená řeč
|
cs |
dc.subject |
rozhlasové spoty
|
cs |
dc.subject |
rádio
|
cs |
dc.subject |
zlín
|
cs |
dc.subject |
regionální
|
cs |
dc.subject |
analýza
|
cs |
dc.subject |
Enunciative locustions
|
en |
dc.subject |
spoken language
|
en |
dc.subject |
radio commercials
|
en |
dc.subject |
radio zlin
|
en |
dc.subject |
regional
|
en |
dc.subject |
analysis
|
en |
dc.title |
Výslovnostní styly v mluvené reklamě Rádia Zlín. |
cs |
dc.title.alternative |
Enunciative locustions in commercial on Radio Zlín. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bartošek, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2007-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of this thesis is a circumstantial inquiry of radio commercials broadcasted by the regional station Radio Zlín, namely in terms of linguistic means of enunciative locustions. The theoretical part of this work goes from technical literature specialized in enunciative locustions and further more in radio commercials production. On that basis an analysis of spoken language in radio commercials has been worked out. Its results along with results from an opinion survey became the basis for the evaluation of the contemporary situation of spoken language in Radio Zlín commercials. Besides theses results lead to suggested recommendations for submitters of radio commercials, in order to achieve a higher communication effect by force of linguistic means. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
4907
|
|
dc.date.assigned |
2007-01-15 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account