Motivace nákupního chování Generace Y
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šramová, Blandína
|
|
dc.contributor.author |
Cibulka, Roman
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:50:58Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:50:58Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/34599
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na motivace nákupního chování Generace Y a sleduje kulturní a společenské změny, které do značné míry ovlivňují nákupní rozhodovaní této mladé generace. Práce definuje Generaci Y a nabízí mnohá teoretická východiska a přístu-py k vymezení její věkové hranice. Srovnává rozdílné sociální geografie, aby zjistila, že přes rozdílnou historii různých ekonomik, neexistují významné rozdíly mezi přístupem ke spotřebě ve vyspělých a transitivních ekonomikách. S ohledem na prosazující se kulturu individualismu se práce soustředí na vnitřní motivaci mladého spotřebitele a význam pojmu "selfbranding". V praktické časti jednoduchými otázkami sleduje preferenci zdrojů informací pro mladou generaci, jejich motivační potenciál a změny ve vnímání reklamy. Zjištěná data nabízejí základ k určitým, byť s ohledem na velikost vzorku, opatrným závě-rům a doporučením pro praxi. |
|
dc.format |
92 s. (134 132 znaků) |
|
dc.format.extent |
6306544 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Generace Y
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
nákupní chování
|
cs |
dc.subject |
self-identita
|
cs |
dc.subject |
selfbranding
|
cs |
dc.subject |
ME generation
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
značka
|
cs |
dc.subject |
Generation Y
|
en |
dc.subject |
Motivation
|
en |
dc.subject |
Buying Behavior
|
en |
dc.subject |
Self-identity
|
en |
dc.subject |
Self-branding
|
en |
dc.subject |
ME Generation
|
en |
dc.subject |
Emotion
|
en |
dc.subject |
Communication
|
en |
dc.subject |
Brand
|
en |
dc.title |
Motivace nákupního chování Generace Y |
|
dc.title.alternative |
The Motivation of Shopping Behavior Generation Y |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2015-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is focused on motivation of buying behavior of Generation Y and is monitoring cultural and social changes that are important for buying decisions of this young generation. The thesis defines Generation Y and offers many theoretical solutions and approaches to set age borders of this generation. It compares different social geogra-phies to find out that although of many differences in various economics there are no strik-ing differences in approach to consume in developed and transitive economics. The thesis is focused to motivation of young consumer and meaning of self-branding according to promoting culture of individualism. There in the practical part of the thesis we are monitor-ing with some easy questions preference of information sources for young generation, their motivation potential and changes in perception of advertising. The data we were able to collect offers basics for some conclusions but due to amount of the research sample we would use them carefully. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
40847
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2015-04-24 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account