Vyprávění příběhu v komerční televizní reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šramová, Blandína
|
|
dc.contributor.author |
Kadlecová, Silvie
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:50:53Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:50:53Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/34569
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na použití příběhu v komerční televizní reklamě a jeho vnímání příjemci. V teoretické části je definována reklama a je zařazena do systému marketingových komunikací. Dále je definován příběh, jeho elementy a existující typy příběhů. Popsána je i role příběhu v marketingu. Praktická část se zaměřuje na analýzu vybraných reklamních kampaní z pohledu využití příběhu a na reakce příjemců daného sdělení. V projektové části jsou zodpovězeny otázky výzkumného problému a je stanoveno doporučení pro tvorbu úspěšných komerčních televizních reklam využívajících vyprávění příběhu. |
|
dc.format |
86 s. (122 762 znaků) |
|
dc.format.extent |
1660674 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
televizní reklama
|
cs |
dc.subject |
příběh
|
cs |
dc.subject |
vyprávění
|
cs |
dc.subject |
prvky příběhu
|
cs |
dc.subject |
percepce reklam
|
cs |
dc.subject |
analýza působení
|
cs |
dc.subject |
television commercials
|
en |
dc.subject |
story
|
en |
dc.subject |
storytelling
|
en |
dc.subject |
elements of story
|
en |
dc.subject |
perception of advertisements
|
en |
dc.subject |
impact analysis
|
en |
dc.title |
Vyprávění příběhu v komerční televizní reklamě |
|
dc.title.alternative |
Storytelling in Commercial TV Advertising |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vysekalová, Jitka |
|
dc.date.accepted |
2015-05-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The master's thesis focuses on the use of a story in commercial television advertising and its perception among the audience. The theoretical part contains the definition of advertising and it is classified in the marketing communications' system. Further, there is a definition of a story, its elements and existing types of stories. The role of a story in marketing is also described. Practical part focuses on the analysis of chosen advertising campaigns from the storytelling point of view and on the reactions of receivers of the main advertising message. In the project part, the questions stated in the methodology part of the thesis are being answered and a list of recommendation for the creation of successful commercial television advertisements using storytelling is established. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
40803
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-24 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account