dc.contributor.advisor |
Harantová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Lišková, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:50:11Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:50:11Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/34326
|
|
dc.description.abstract |
Obsahem této bakalářské práce je zkoumání vlivu designu produktů na volbu spotřebitele a současně jeho motivace k nákupu designových předmětů. Výsledkem je zjištění, jak velký vliv tento faktor na konzumenta má, a zda ho lze využít v marketingových komunikacích. Hlavním cílem této práce je analyzovat, zda potenciální zákazníci na českém trhu vnímají design jako uměleckou hodnotu a trvalou investici nebo známku luxusu a společenského postavení. Teoretická část se zabývá definicí designu jako takového, jeho historií a použití v marketingových komunikacích. V praktické části je rozebrán výzkum, který pátrá po motivaci jedince k nákupu designového produktu, a nakolik je důležité počítat s designem ve výrobních a komunikačních aktivitách firem. |
|
dc.format |
80s. |
|
dc.format.extent |
4510494 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
design v marketingových komunikacích
|
cs |
dc.subject |
produktový design
|
cs |
dc.subject |
designové myšlení
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
chování zákazníka
|
cs |
dc.subject |
design a marketing
|
cs |
dc.subject |
design in marketing communications
|
en |
dc.subject |
product design
|
en |
dc.subject |
design thinking
|
en |
dc.subject |
consumer motivation
|
en |
dc.subject |
consumer behaviour
|
en |
dc.subject |
design and marketing
|
en |
dc.title |
Vliv designu produktů na volbu spotřebitele |
|
dc.title.alternative |
The Influence of Product Design on Consumer's Choice |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Illík, Rostislav |
|
dc.date.accepted |
2015-05-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis analyzes the influence that product design has in the consumers' decision making process prior to purchase and also what drives the consumers to buy design products. This thesis then proceeds to determine how big the said influence is and whether it can be used in marketing communication. The aim of this thesis is to examine how potential consumers on the Czech market perceive the added value of design, whether in terms of artistic value, as an investment, or perhaps a manifestation of prosperity. The theoretical part examines design as a term, its history and various applications of design in marketing. The practical part then proceeds to analyse the results of a research which explores the various factors that drive consumers' motivation to purchase a design product. Also, the research examines how greatly product design needs to be incorporated in production and marketing efforts. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
40476
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|