Daňově uznatelné náklady na reklamu a propagaci v obchodní společnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kolářová, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Machalová, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:47:39Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:47:39Z |
|
dc.date.issued |
2015-02-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33942
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové aktivity v obchodní společnosti v sou-ladu s platnou daňovou a účetní legislativou v České republice. V teoretické části je popsán daňový systém České republiky, dále rozebrány jednotlivé formy reklamy a propagace, následné řešení účetního a daňového hlediska reklamy a propa-gace. Praktická část je zaměřena na analýzu marketingové aktivity ve společnosti XYZ, s. r. o., způsoby účtovaní a daňový dopad reklamy a propagace v dané společnosti. V závěru prak-tické části je navrhnuta optimalizace použitých metod v oblasti účetní a daňové v souladu s platnou legislativou. |
|
dc.format |
90 s. (15882 znaků) |
|
dc.format.extent |
4322521 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
náklady
|
cs |
dc.subject |
daně
|
cs |
dc.subject |
účetnictví
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
propagace
|
cs |
dc.subject |
cost
|
en |
dc.subject |
tax
|
en |
dc.subject |
accounting
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
promotion
|
en |
dc.title |
Daňově uznatelné náklady na reklamu a propagaci v obchodní společnosti |
|
dc.title.alternative |
Tax-deductible Expenses on Advertising and Promotion of the Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Janoušek, Roman |
|
dc.date.accepted |
2015-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with analysis of marketing activity in business company accord-ance with applicable tax and accounting legislation in the Czech Republic. The theoretical part describes the tax system of the Czech Republic. Next I analyze forms of advertisement and promotion with focus on tax and accounting. The practical part is focused on the analysis of marketing activities in XYZ Company with focus on methods of accounting and tax impact in advertisement and promotion. At the end of the practical part I suggest optimization methods used in the area of accounting a tax in accordance with current legislation. |
|
dc.description.department |
Ústav financí a účetnictví |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Účetnictví a daně |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Accounting and Taxes |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a správa |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economic Policy and Administration |
en |
dc.identifier.stag |
39854
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-05-15 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account