Míra direktivity výchovného stylu rodičů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jakešová, Jitka
|
|
dc.contributor.author |
Vrbová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:45:45Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:45:45Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33498
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá výchovnými styly v rodinách Zlínského kraje. Pozornost je věnována rodinám s dětmi, které navštěvují Montessori třídy a tradiční třídy na základní škole. Snaží se o porovnání, zda jsou v rodinách rozdíly ve výchovném stylu s ohledem na to, jakou třídu dítě navštěvuje. V teoretické části vymezuje pojmy jako výchova, výchovný styl, vzdělání, tradiční vzdělávání, alternativní vzdělávání. Zjišťování výchovných stylů proběhlo pomocí dotazníkového šetření. Dotazníky byly rozdány rodičům vybraných dětí. |
|
dc.format |
66s. (68 938 znaků) |
|
dc.format.extent |
1976981 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Výchovný styl
|
cs |
dc.subject |
tradiční vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
alternativní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Montessori
|
cs |
dc.subject |
děti
|
cs |
dc.subject |
rodiče
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
vzdělání
|
cs |
dc.subject |
Educational style
|
en |
dc.subject |
traditional education
|
en |
dc.subject |
alternative education
|
en |
dc.subject |
Montessori
|
en |
dc.subject |
children
|
en |
dc.subject |
parents
|
en |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Míra direktivity výchovného stylu rodičů |
|
dc.title.alternative |
The Level of Directiveness in Parenting Style |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2015-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with educational styles in families in Zlin region. It is focused on families with children who attend either Montessori classes or traditional classes at ele-mentary schools. The thesis aims to compare any potential differences in educational styles in the families with respect to the class type the child attends. In the theoretical part, the terms such as upbringing, educational style, education, traditional education, and alternati-ve education are defined. The method of questionnaires was used in order to find out about the educational styles. The questionnaires were delivered among the parents of selected children. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
39222
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-04-27 |
|
local.subject |
pedagogika montessoriovská
|
cs |
local.subject |
výchovný styl v rodině
|
cs |
local.subject |
Montessori method of education
|
en |
local.subject |
parenting style
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account