dc.contributor.advisor |
Polepilová, Renata
|
|
dc.contributor.author |
Trvalová, Radka
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:45:34Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:45:34Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33458
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje formám, příčinám a možným důsledkům záškoláctví na druhém stupni základní školy. Ke komparaci zda se změnil přístup k prevenci, způsoby řešení a vlastně celkový přístup k tomuto patologickému jevu jsme použili dostupné informace z doby přibližně před dvaceti pěti lety a data současná. Teoretická část přibližuje základní pojmy, jako je povinná školní docházka, záškolák a záškoláctví definované různými autory. Popisuje dosud zjištěné příčiny, formy záškoláctví a samotnou osobnost záškoláka. Zmiňuje vliv rodinného prostředí, výchovy a mimoškolních činností. Druhá část zjišťuje a porovnává nejčastější příčiny, četnost výskytu záškoláctví a prevenci záškoláctví u současných žáků základních škol a žáků plnících školní povinnou docházku před rokem 1989. Kvantitativní výzkum je veden formou dotazníku. |
|
dc.format |
68 s. (104 962 znaků) |
|
dc.format.extent |
5168769 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Povinná školní docházka
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
záškoláctví
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
absence
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
příčiny
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
Compulsory school attendance
|
en |
dc.subject |
Primary school
|
en |
dc.subject |
Truency
|
en |
dc.subject |
Pupil
|
en |
dc.subject |
Teacher
|
en |
dc.subject |
Absence
|
en |
dc.subject |
Family
|
en |
dc.subject |
Causes
|
en |
dc.subject |
Prevention
|
en |
dc.title |
Prevence záškoláctví na základní škole |
|
dc.title.alternative |
Prevention of Truancy at Primary School |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2015-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the forms, causes and possible consequences of truancy at the second level of Primary School. Our task was to compare the attitude to prevention, ways how to solve this problem and the overall attitude to this phatological phenomena nowadays and twenty years ago. For this purpose we used the available informatik from the stated period and the current data. The theoretical part introduces the basic terms as the compulsory school attendance, the truant and truancy defined by different authors. The thesis describes the identified causes or truancy so far, its forms and the truant´s personali-ty itself. It also mentions the influence of the family, education and extracurricular edu-cation. The practical part of the thesis identifies and compares the most frequent causes, number of occurrences, and prevention of truency with the current students and those who attended the primary school before 1989. The quantitative research has been conducted by using the questionnaires. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
39166
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2015-04-24 |
|
local.subject |
prevence sociálně patologických jevů
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
pathological social phenomena prevention
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |