Příčiny a prevence kyberšikany na 2. stupni vybrané základní školy ve Zlínském kraji
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Polepilová, Renata
|
|
dc.contributor.author |
Tesařová, Valentína
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:45:33Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:45:33Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33448
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na novu formu šikany, a to kyberšikany. V teoretické části je vysvětlené, co je obsahem šikany a kyberšikany. V dalších podkapitolách jsou popsány různé prostředky a způsoby kyberšikany. Kyberšikana je v této práci rozebírána se zaměřením na dítě v období pubescence z hlediska vývojové psychologie. V poslední kapitole teoretické části je práce věnována prevenci a jsou zde uvedené doporučení samotným obětem, rodičům i učitelům z prostředí kyberšikany. Cílem této práce je také zjistit, jaké mají dětí zkušenosti s kyberšikanou, co je příčinou kyberšikany, a zároveň zjistit, jak jsou děti dostatečně poučeny z hlediska prevence. Praktická část je pojatá kvantitativní formou výzkumu a dotazníkovým šetřením na jedné základní škole ve Zlínském kraji. |
|
dc.format |
62 s. |
|
dc.format.extent |
1246750 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
agresor
|
cs |
dc.subject |
oběť
|
cs |
dc.subject |
vývojová psychologie
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
cyberbullying
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
aggressor
|
en |
dc.subject |
victim
|
en |
dc.subject |
developmental psychology
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.title |
Příčiny a prevence kyberšikany na 2. stupni vybrané základní školy ve Zlínském kraji |
|
dc.title.alternative |
Causes and Prevention of Cyberbullying at the Upper Primary School in the Zlín Region |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2015-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis is focused on a new form of bullying cyberbullying. In the theoretical part, the content of bullying and cyberbullying is explained. Methods and forms of cyberbullying are described in further sections. Cyberbullying is in this thesis focused on the child during adolescence in terms of developmental psychology. The last chapter of the theoretical part of this work is devoted to the prevention and recommendations to the victims, parents and teachers from the environment of cyberbullying. The aim of this work is to find out what experience children have with cyberbullying, what is the cause of cyberbullying, and to discover if children are well informed about the prevention. The practical part is conceived in the form of quantitative research and questionnaire survey conducted at one selected primary school in Zlin region. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
39155
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2015-04-29 |
|
local.subject |
prevence šikany
|
cs |
local.subject |
Zlín (Česko : oblast)
|
cs |
local.subject |
bullying prevention
|
en |
local.subject |
Zlín Region (Czechia)
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account