dc.contributor.advisor |
Petr Šafránková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Štefková, Vendula
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:45:32Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:45:32Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33446
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce s názvem "Sociálně znevýhodnění žáci na základních školách Moravskoslezského kraje" se dělí na část teoretickou a empirickou. Teoretická část definuje sociálně znevýhodněného žáka z legislativního hlediska, později se zabývá příčinami, činiteli sociálního znevýhodnění a mechanismy jeho zanedbávání. V další části je pozornost zaměřena na rodinu, jako hlavního činitele sociálního znevýhodnění, v neposlední řadě možnou pomocí sociálně znevýhodněným žákům. Po teoretické části následuje část empirická. Ta je již konkrétně zaměřena na kvantitativní zkoumání výskytu sociálně znevýhodněných žáků na základních školách Moravskoslezského kraje a názory učitelů na tuto specifickou skupinu žáků. Mimo jiné zjišťuje, zda lze sociálně znevýhodněného žáka na základě vnímání učitelů jednoznačně definovat. |
|
dc.format |
75 s. (95 968 znaků) |
|
dc.format.extent |
5540616 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Sociální znevýhodnění
|
cs |
dc.subject |
zanedbávání péče o žáka
|
cs |
dc.subject |
funkce rodiny
|
cs |
dc.subject |
legislativa
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
Social disadvantage
|
en |
dc.subject |
pupils' care negligence
|
en |
dc.subject |
family functions
|
en |
dc.subject |
legislation
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.title |
Sociálně znevýhodnění žáci na základních školách Moravskoslezského kraje |
|
dc.title.alternative |
Socially Disadvantaged Pupils at Primary Schools of the Moravian-Silesian Region |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2015-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor's thesis called "Socially disadvantaged pupils at the primary schools of Moravian-Silesian Region" is divided into both theoretical and practical parts. The theoretical part defines a socially disadvantaged pupil from the legal point of view. Later it deals with the causes, factors and mechanisms of social disadvantage and their negligence. In the next part, it is focused on the family as a main factor of social disadvantages. At last but not at least, it is also focused on possible way how to help socially disadvantaged pupils. The second part of the thesis is practical one which I have already mentioned above. It is especially focused on the quantitative investigation of the occurrence of socially disadvantaged pupils at primary schools in Moravian-Silesian Region. The teachers' opinions of this specific group of students are also mentioned here. Besides, it also states whether it is possible to define clearly a socially disadvantaged pupil based on the teachers' perception. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
39152
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|
local.subject |
sociálně znevýhodněné děti
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
Moravskoslezský kraj (Česko : 2000-)
|
cs |
local.subject |
children with social disadvantage
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |
local.subject |
Moravskoslezský kraj (Czechia : 2000-)
|
en |