Sebepojetí adolescentů z neúplných rodin
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Šašinová, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:45:27Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:45:27Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33409
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá sebepojetím a sebehodnocením adolescentů z úplných a neúplných rodin. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, mezi které patří sebepojetí, období adolescence, úplná a neúplná rodina. Sebepojetí se utváří v primární skupině, což je rodina. Bakalářská práce tedy v praktické části zkoumá, zda a jaký má dopad na sebepojetí adolescentů rodina neúplná. Výsledků docílí následným srovnáním výpovědí adolescentů, kteří žijí v úplné rodině a výpovědí adolescentů z neúplné rodiny. Na závěr poukáže na možnosti využití intervence sociálního pedagoga. |
|
dc.format |
52 s. (73 409 znaků) |
|
dc.format.extent |
2094405 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sebepojetí
|
cs |
dc.subject |
sebehodnocení
|
cs |
dc.subject |
období adolescence
|
cs |
dc.subject |
úplná a neúplná rodina
|
cs |
dc.subject |
self- concept
|
en |
dc.subject |
self-rating
|
en |
dc.subject |
the period of adolescence
|
en |
dc.subject |
complete and incomplete family
|
en |
dc.title |
Sebepojetí adolescentů z neúplných rodin |
|
dc.title.alternative |
Self-Concept of Adolescents from Single-Parent Families |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petr Šafránková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2015-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the self-concept and self-rating of adolescents from two-parent and single-parent families. The theoretical part defines basic concepts, which inc-ludes self-concept, the period of adolescence, complete and incomplete family. Self-concept is formed in the primary group, which in this scenario is the family. In practical part, the thesis examines the over all impact an incomplete family may or may not have on an adolescent's self-concept. The results are obtained by comparing testimony from adol-escents who live in a two-parent family and those from a single-parent family. In conclusi-on, the study points to the possibility of using intervention by social pedagogue. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
39097
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-04-29 |
|
local.subject |
neúplná rodina
|
cs |
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
výchova dítěte
|
cs |
local.subject |
single-parent family
|
en |
local.subject |
personality development
|
en |
local.subject |
child rearing
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account