dc.contributor.advisor |
Jakešová, Jitka
|
|
dc.contributor.author |
Opletalová, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:45:22Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:45:22Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33371
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje problematice autoregulace u dětí mladšího školního věku v kolektivu malé sociální skupiny na Vsetínsku. Jinou oblastí, kterou bakalářská práce mapuje, jsou charakteristiky výchovných stylů rodičů a jejich srovnání se sociodemografickými proměnnými. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V úvodu teoretické části je vymezen termín autoregulace a pojmy s ní související - jáství, motivace, vůle, emoce, metakognice. Ve druhé kapitole jsou charakterizovány psychologická specifika mladšího školního věku a popsán proces socializace v tomto období života dítěte. Závěr teoretické části je věnován typologii rodičovských výchovných stylů. Praktická část zjišťuje úroveň autoregulace u dětí mladšího školního věku. Další výzkumné šetření se týká užívání rodičovských stylů vzhledem k pohlaví, věku, dosaženému stupni vzdělání rodičů, vzhledem k počtu dětí v rodině a k pořadí narození dítěte do rodiny. |
|
dc.format |
73 s. (104 974 znaků) |
|
dc.format.extent |
2144937 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
autoregulace
|
cs |
dc.subject |
jáství
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
vůle
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
metakognice
|
cs |
dc.subject |
mladší školní věk
|
cs |
dc.subject |
socializace
|
cs |
dc.subject |
výchovné styly
|
cs |
dc.subject |
behaviour self-regulation
|
en |
dc.subject |
selfhood
|
en |
dc.subject |
will
|
en |
dc.subject |
emotion
|
en |
dc.subject |
meta-cognition
|
en |
dc.subject |
lower primary school age
|
en |
dc.subject |
socialization
|
en |
dc.subject |
educational styles
|
en |
dc.title |
Vliv rodičovského působení na autoregulaci chování dětí mladšího školního věku v kolektivu malé sociální skupiny na Vsetínsku |
|
dc.title.alternative |
The Effect of Parental Influence on Self-Regulation of Behaviour in Lower Primary School Children in a Small Social Group in the Vsetín Region |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2015-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the issue of behaviour self-regulation among lower primary school aged children in a small social group in Vsetín's region. Another area that this thesis is devoted to are the characteristics of the educational styles of parents and their comparison to the socio-demographic variables. The thesis is divided into theoretical and practical part. The beginning of the theoretical part defines the term of the behaviour self-regulation and terminology related to it - selfhood, motivation, will, emotions, meta-cognition. In the second chapter, there are described the psychological specifics of lower primary school aged children and the process of socialization during this period of life. The end of the theoretical part is devoted to the typology of parental educational styles. The practical part determines the degree of behaviour self-regulation among lower primary school aged children. Further research investigation concerns to the use of parenting styles with respect to gender, age, the achieved level of parent's education, due to the number of children in the family and due to the birth order of the child in the family. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
39049
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-04-29 |
|
local.subject |
děti mladšího školního věku
|
cs |
local.subject |
vrstevnická skupina
|
cs |
local.subject |
socializace
|
cs |
local.subject |
sebeovládání
|
cs |
local.subject |
younger school age children
|
en |
local.subject |
peer group
|
en |
local.subject |
socialization
|
en |
local.subject |
self-control
|
en |