dc.contributor.advisor |
Balvín, Jaroslav
|
|
dc.contributor.author |
Mrvová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:45:20Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:45:20Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33363
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá hrou jako prevencí záškoláctví na střední škole. Teoretická část popisuje základní teoretická východiska a pojmy související s tématem bakalářské práce. Podrobněji se zabývá problematikou záškoláctví, záškoláctvím s odmítáním školy, klimatem školy a třídy a konkrétní situací záškoláctví na Střední škole technické Přerov, Kouřílkova 8. Dále uvádí historii, rozdělení her, konkrétní příklady her a jejich využití ve výuce odborných předmětů. Praktická část se zabývá pohledem žáků střední školy na záškoláctví a použití hry ve výuce. Dotazníkové šetření zkoumá, zda má použití hry ve výuce vliv na absenci žáků či nikoliv a zda studenti střední školy preferují hravý přístup ve výuce. Šetření bylo provedeno na Stření škole technické, Přerov, Kouřílkova 8. |
|
dc.format |
84 s. (95 822 znaků) |
|
dc.format.extent |
7460707 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
hra
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
rizikové chování
|
cs |
dc.subject |
záškoláctví
|
cs |
dc.subject |
neomluvená absence
|
cs |
dc.subject |
problémový žák
|
cs |
dc.subject |
klima třídy
|
cs |
dc.subject |
střední vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
game
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
risk behavior
|
en |
dc.subject |
truancy
|
en |
dc.subject |
unexcused absence
|
en |
dc.subject |
troubled student
|
en |
dc.subject |
classroom climate
|
en |
dc.subject |
secondary education
|
en |
dc.title |
Hra jako prevence záškoláctví na střední škole |
|
dc.title.alternative |
Play as a Prevention of Truancy at Secondary School |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Suchánková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2015-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the use of games as truancy prevention in secondary school. The theoretical part describes the basic theoretical background and concepts related to the topic of the thesis. More specifically, it deals with the problem of truancy, the truancy with rejection schools, school and class climate, and the specific situation of truancy at Prerov Technical Secondary School, Kourilkova 8. It also presents the history, the typology and specific examples of games, and their use in teaching vocational subjects. The practical part is focused on the view secondary school students for truancy and the use of games in education. The questionnaire examines whether the use of games in education has a significant impact on the lack of pupils or not, and whether secondary school students prefer a playful approach to teaching. The survey was conducted at the Prerov Technical Secondary School, Kourilkova 8. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
39037
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-29 |
|
local.subject |
střední školy
|
cs |
local.subject |
prevence sociálně patologických jevů
|
cs |
local.subject |
didaktické hry
|
cs |
local.subject |
Přerov (Česko)
|
cs |
local.subject |
secondary schools
|
en |
local.subject |
pathological social phenomena prevention
|
en |
local.subject |
educational games
|
en |
local.subject |
Přerov (Czechia)
|
en |