dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Mokrejšová, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:45:20Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:45:20Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33361
|
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na to, jaké mají učitelé názory na problematiku adaptačních kurzů, na jejich přínos při utváření třídního kolektivu a při vytváření pozitivního třídního klimatu na základních školách. V teoretické části se zaměřuje na zážitkovou pedagogiku, definuje související pojmy, uvádí její prostředky, metody. Dotýká se historie zážitkové pedagogiky, významných osobností i organizací. Uvádí informace o počátcích adaptačních kurzů, o jejich organizaci i realizaci, o pravidlech, zásadách a cílech, ale také o zpětné vazbě. Při tom neopomíjí roli učitele a instruktora v procesu adaptačního kurzu. Praktická část práce se věnuje kvantitativnímu výzkumu a zjišťuje formou dotazníku, jaký mají učitelé názor na úlohu adaptačních kurzů na základních školách. |
|
dc.format |
88 s. |
|
dc.format.extent |
2701339 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
adaptační kurz
|
cs |
dc.subject |
zážitková pedagogika
|
cs |
dc.subject |
zpětná vazba
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
hra
|
cs |
dc.subject |
sociální skupina
|
cs |
dc.subject |
instruktor
|
cs |
dc.subject |
adaptiation course
|
en |
dc.subject |
experiential pedagogy
|
en |
dc.subject |
feedback
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
game
|
en |
dc.subject |
social group
|
en |
dc.subject |
instructor
|
en |
dc.title |
Názory učitelů na úlohu adaptačních kurzů na základních školách |
|
dc.title.alternative |
The Opinions of Teachers on the Role of Adaptation Courses at Elemantary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2015-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work is foccused on what are the opinions of teachers about the issue of adaptiation courses, about their benefit during class grouping and during creating of a positive class climate at the basic schools. At the theoretic part it presents the experiential pedagogy, defines corresponding terms, presents its means, methods. It touches the history of the ex-periential pedagogy, important personalities as well as organizations. It presents informati-on about beginning of adaptation courses, about their organization as well as the realisati-on, about the rules, the principles and the targets but also about the feedback. At the same time it doesn´t forget the role of the teacher and the instructor at the process of the adapti-ation course. The practical part of the work pays attention to a quantitative research and is finding out an opinion of the teachers about the role of the adaptiation courses at the basic schools in form of questionary. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
39035
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-24 |
|
local.subject |
integračně-adaptační kurzy
|
cs |
local.subject |
základní školy
|
cs |
local.subject |
integration adapt courses
|
en |
local.subject |
elementary schools
|
en |