dc.contributor.advisor |
Dvořáčková, Emilie
|
|
dc.contributor.author |
Horková, Irena
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T01:38:24Z |
|
dc.date.available |
2010-07-15T01:38:24Z |
|
dc.date.issued |
2007-05-16 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/3328
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou životních krizí člověka a krizovou intervencí. V teoretické části jsou zpracovány poznatky, které jsem čerpala z odborné literatury. Rozvedla jsem zde problematiku životních krizí, objasnila jsem tento pojem, uvedla jsem typologii krizí. Zaměřila jsem se také na to, jak může člověk zvládat zátěž, na přirozené obranné mechanismy člověka. Uvedla jsem něco málo také o příčinách vzniku krizí. Zabývala jsem se pojmem "krizová intervence", uvedla jsem její formy i souvislost s psychoterapií. Pohlédla jsem také na obtížnost profese "krizového pracovníka", na požadavky, které jsou na něj kladeny. Zmínila jsem se v této souvislosti o etickém kodexu, který v této problematice hraje důležitou roli. Pracovníci v pomáhajících profesích bývají často ohroženi syndromem vyhoření. I o této problematice jsem zde zmínila. V praktické části jsem se zabývala výzkumem, jehož cílem bylo zjistit, jaký postoj má dnešní společnost k problematice životních krizí a ke krizové intervenci vůbec. Chtěla jsem zjistit, zda dnešní člověk má snahu řešit své těžkosti prostřednictvím odborné pomoci, či zda se snaží vše řešit sám, bez odborné pomoci. Zajímaly mě zkušenosti respondentů, kteří v případě potřeby odbornou pomoc vyhledali a své krize tak řešili "odborně". |
cs |
dc.format |
51 |
cs |
dc.format.extent |
681769 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
krize
|
cs |
dc.subject |
krizová intervence
|
cs |
dc.subject |
vyrovnávací mechanismy
|
cs |
dc.subject |
syndrom vyhoření
|
cs |
dc.subject |
intervence
|
cs |
dc.subject |
psychoterapie
|
cs |
dc.subject |
empatie
|
cs |
dc.subject |
etika
|
cs |
dc.subject |
profesní etika
|
cs |
dc.subject |
etický kodex
|
cs |
dc.subject |
crisis
|
en |
dc.subject |
crisis intervention
|
en |
dc.subject |
balancing mechanism
|
en |
dc.subject |
burnout syndrome
|
en |
dc.subject |
intervention
|
en |
dc.subject |
psychotherapy
|
en |
dc.subject |
empathy
|
en |
dc.subject |
professional ethic
|
en |
dc.subject |
ethical codex
|
en |
dc.title |
Krizová intervence |
cs |
dc.title.alternative |
The Crisis Intervention |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Ernest, Barbara |
|
dc.date.accepted |
2007-06-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
This dissertation thesis deals with a problem of life crisis and crisis intervention. In the theoretical part are processed findings from the specialized literature. I have entered into the details regarding the problem of life crisis, explained the concept of life crisis and stated typologies of crisis. I have also concentrated on how people deal with stress, on their natural defence mechanisms. I have mentioned the reasons behind those crisis. I have addressed the term 'crisis intervention', cited its forms and connections with psychotherapy. I have also inquired into the difficulties regarding the profession of 'crisis worker', and the requirements that are imposed on them. I have mentioned the ethical codex in the connection with this profession, which plays an important part. Workers in the helping professions are often threatened by the syndrome of burn out. I have briefly mentioned this problem too. In the practical part I have conducted research with an aim to find out how people in today society view the problem of life crisis and life crisis interventions. I was interested in finding out if people are willing to try to solve their problems through a qualified person or if they prefer to find a solution by themselves, without any qualified help. I was particularly interested in the experience of people who seek help of a qualified person to find a solution to their problems. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
6666
|
|
dc.date.assigned |
2007-02-23 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
pomáhající profese
|
cs |
local.subject |
syndrom vyhoření
|
cs |
local.subject |
helping professions
|
en |
local.subject |
burn-out syndrome
|
en |