dc.contributor.advisor |
Leix, Alicja Ewa
|
|
dc.contributor.author |
Tuček, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:45:08Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:45:08Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33289
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou výuky témat z oblasti ochrany člověka za mi-mořádných událostí na středních odborných školách. V úvodní části jsou popsány historic-ké souvislosti, které se vážou k problematice výuky těchto témat na školách všech stup-ňů. Důraz je kladen na sestupný vývoj po roce 1989, kdy je v tomto období jasně zřetelný nesystémový přístup státu. V dalších částech je navržena koncepce výuky na středních odborných školách pro všechny čtyři ročníky studia, která zachovává časovou a obsahovou návaznost stanovenou MŠMT a v RVP jednotlivých středních odborných škol. Dále jsou zpracovány didaktické strategie jedné vyučovací hodiny. K obsahové náplni hodiny jsou rozpracovány cíle, fáze, formy a metody výuky včetně stanovení potřebných materiálně didaktických prostředků do tří tzv. karet výuky. Návrhy karet by měly sloužit jako příklad opory pro pedagogy, kteří problematiku mají učit, ale nemají potřebnou odbornost. Nedíl-nou součástí přípravy hodiny je prezentace v programu PowerPoint. Poslední část práce je věnována realizaci a evaluaci didaktických strategií na dvou vybraných středních školách a doporučením pro praxi. |
|
dc.format |
57 s. |
|
dc.format.extent |
2767191 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ochrana člověka za mimořádných událostí
|
cs |
dc.subject |
mimořádná událost
|
cs |
dc.subject |
požární prevence
|
cs |
dc.subject |
didaktické strategie výuky
|
cs |
dc.subject |
karty výuky
|
cs |
dc.subject |
person´s protection at the extraordinary events
|
en |
dc.subject |
extraordinary event
|
en |
dc.subject |
fire prevention
|
en |
dc.subject |
didactical strategies of teaching
|
en |
dc.subject |
teaching cards
|
en |
dc.title |
Problematika ochrany člověka za mimořádných událostí, jako téma ve výuce na středních odborných školách |
|
dc.title.alternative |
Human Protection under extraordinary circumstances at secondary vocational schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pacholík, Viktor |
|
dc.date.accepted |
2015-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor´s thesis is concerned with the issues of teaching in the field of person´s pro-tection at the extraordinary events at vocational schools. In the introductory part there are historical connections described, that are bound to the issues of teaching these topics at schools of all the levels. The emphasis is put on the decreasing development after the year 1989, when a clearly obvious non-systematic attitude of the state can be seen. In the next parts there is a new approach proposed teaching at vocational schools for all the four grades of the study, which keeps time and contents continuity that was set down by The Ministry of Education, Youth and Sports and in The Framework Educational Programme of particular vocational schools. After that the didactical strategies of a single lesson of instruction are arranged. For the contents of a lesson there are aims, phases, forms and methods of teaching worked out including specification of the material and didactical me-ans into 3 as it is called cards of the teaching. These proposals should be used as an example for the school teachers who shall teach the issues but don´t have experience nee-ded. Inseparable part of the lesson preparation is also a presentation in PowerPoint pro-gramme. The last part of the thesis deals with implementation and evaluation of the di-dactical strategies at two chosen secondary schools and with suggestions for practical trai-ning. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38932
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-28 |
|
local.subject |
civilní obrana
|
cs |
local.subject |
mimořádné události
|
cs |
local.subject |
předmětové kurikulum
|
cs |
local.subject |
civil defense
|
en |
local.subject |
emergencies
|
en |
local.subject |
subject curriculum
|
en |