Psychohygiena učitele na střední škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Šudrlová, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:45:08Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:45:08Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33287
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce pojednává o duševní hygieně a psychohygieně učitele. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů duševního zdraví, na náročnost učitelské profese a stresující faktory v práci učitele. Praktická část se opírá o dotazníkové šetření. Dotazníky byly určeny pro středoškolské pedagogy. Hlavním cílem průzkumu bylo zjistit, jaký je nejčastější stresor dotazovaných respondentů a jaké jsou nejčastěji používané techniky pro odbourání stresu. Výsledný pedagogický průzkum byl zanalyzován a následně vyhodnocen. |
|
dc.format |
70 s. |
|
dc.format.extent |
2586677 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
duševní hygiena
|
cs |
dc.subject |
psychohygiena
|
cs |
dc.subject |
učitelská profese
|
cs |
dc.subject |
stres
|
cs |
dc.subject |
stresory středoškolského pedagoga
|
cs |
dc.subject |
relaxační techniky
|
cs |
dc.subject |
mental hygiene
|
en |
dc.subject |
psychohygiene
|
en |
dc.subject |
teaching profession
|
en |
dc.subject |
stress
|
en |
dc.subject |
stressors of a secondary school teacher
|
en |
dc.subject |
relaxation techniques
|
en |
dc.title |
Psychohygiena učitele na střední škole |
|
dc.title.alternative |
Secondary School Teacher´s Psychohygiene |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pacholík, Viktor |
|
dc.date.accepted |
2015-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with mental health and the psychohygiene of a teacher. The theoretical part focuses on defining the basic concepts of mental health, the difficulty of the teaching profession and stressing factors in teacher´s work. The practical part is based on a survey. The questionnaires were designed for secondary school teachers. The main objective of the survey was to find out what the most common stressor of respondents is, and what the most commonly used techniques for stress relief are. The resulting pedagogical investigation was subsequently analyzed and evaluated. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství odborných předmětů pro SŠ |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Secondary School Teachers´ Training in Specialized Subjects |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38930
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|
local.subject |
středoškolští učitelé
|
cs |
local.subject |
secondary school teachers
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account