dc.contributor.advisor |
Žárská, Kateřina
|
|
dc.contributor.author |
Rigová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:44:45Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:44:45Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-26 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33230
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na psychomotorický vývoj novorozence a kojence a jeho podporu v průběhu vývoje. Kojenecké období je bráno za nejdůležitější a také nejrychlejší období našeho života. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole je popsán vývoj novorozence. Je zde popis charakteristiky novorozence, změny percepce, schopnost učení, reflexy a vývoj jednotlivých smyslových orgánů. Je také zmíněn nejčastější způsob komunikace a popis jednotlivých fází spánku a bdění. Důležitou částí je psychomotorický vývoj, který je rozdělený na jednotlivé měsíce. Druhá kapitola charakterizuje a vymezuje kojenecké období a vývojové etapy do jednoho roku života. Je zde věnována část porovnání změny spánku u novorozence. V psychomotorice lze najít rozdělení principů vývoje jemné a hrubé motoriky a dále jejich popis v jednotlivých měsících. Třetí kapitola se zabývá metodami, které podporují psychomotorický vývoj. Dále se dělí na podkapitoly zaměřené na baby masáže, kde lze zhodnotit historický posun a vývoj masáží. Uvádí druhy vazeb jako je vůně, oční kontakt nebo mateřské mléko. Důležitým bodem je popis kůže. Poslední část první podkapitoly je věnována masážnímu postupu, který je rozdělený na jednotlivé části těla. Druhou podkapitolou je cvičení s kojenci, kde je popsán pohyb a doporučená cvičení podle věku. Třetí podkapitola se zabývá kojeneckým plaváním. Je zde zmíněna historie, přehled poloh a jištění dítěte ve vodě, význam plavání, potápění a popis při postupu podle jednotlivého měsíce. V praktické části se zabývám výzkumem pomocí dotazníkového šetření. Praktická část měla za úkol zjistit informovanost rodičů o kojeneckém plavání a v závěru byly vyhodnoceny výsledky výzkumu. |
|
dc.format |
83 s. (13 334 znaků) |
|
dc.format.extent |
2272701 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
psychomotorický vývoj
|
cs |
dc.subject |
novorozenec
|
cs |
dc.subject |
kojenec
|
cs |
dc.subject |
baby masáž
|
cs |
dc.subject |
kojenecké cvičení
|
cs |
dc.subject |
kojenecké plavání
|
cs |
dc.subject |
psycho-motor development
|
en |
dc.subject |
newborn
|
en |
dc.subject |
infant
|
en |
dc.subject |
baby massage
|
en |
dc.subject |
infant exercise
|
en |
dc.subject |
infant swimming
|
en |
dc.title |
Podpora psychomotorického vývoje novorozenců a kojenců - plavání |
|
dc.title.alternative |
Support of Psychomotor Development of Newborn and Inflant - Swimming |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Moravčíková, Dagmar |
|
dc.date.accepted |
2015-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis focuses on the psycho-motor development of a new-born and an infant and his support in the process of development. Infancy is regarded as the most important and the quickest period of our life. Theoretical part is divided into three chapters. In the first chapter we can find the description of the newborn development. There is a descripti-on of the characteristic of a newborn, changes in perception, the ability of learning, reflexes and the development of infividual sense organs. It is also mention the most frequent way of communication, and the desciption of every single stages of sleeping and being awake. Important part is psycho-motor development which is divided into months. The second chapter defines and delimits infancy and developmental stages until the age of one. We can find the comarison of the changes in sleeping of a newborn there. The division of devlopment priciples of the soft and hard motor activity and their description in particular months can be found in the psycho-motor activity. The third chapter deals with the methods which supports the psycho-motor activity development. It is divided into units focused on baby massages and it is possible to evaluate historic movement and the develo-pment of massages. It mentions kinds of connections like smell, eye contact or breast milk. The description of skin is also very important item. The last part of the first unit deals with the method of massage, which is divided into the individual parts of the body. The second chapter describes doing exercise with the infants and shows the motion and recommended exercise according to their age. The third unit deals with infant swimming. History, over-view of the positions, securing of the baby in the water, the meaning of swimming, diving and the process of the procedure according to particular months. In the practical part, you can find the results of questionnare survey. The practical part was supposed to find out the awareness of infant swimming among parents and in closing I evaluated reults of the survey. |
|
dc.description.department |
Ústav zdravotnických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Porodní asistentka |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Midwifery |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Porodní asistence |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Midwifery |
en |
dc.identifier.stag |
38852
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-05-22 |
|
local.subject |
baby masáže
|
cs |
local.subject |
psychomotorické hry
|
cs |
local.subject |
plavání
|
cs |
local.subject |
kojenci
|
cs |
local.subject |
baby massage
|
en |
local.subject |
perceptual-motor training
|
en |
local.subject |
swimming
|
en |
local.subject |
infants
|
en |