Příčiny záškoláctví u žáků 2. stupně základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Včelařová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Billová, Gabriela
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:44:38Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:44:38Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-23 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33202
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na příčiny záškoláctví u žáků 2. stupně základních škol. Teoretická část se věnuje problematice záškoláctví. Zabývá se vlivem rodinného prostředí, školy a vrstevnických skupin ve spojitosti se záškoláctvím. Dále charakterizuje nejčastější sociálně patologické jevy a možné způsoby prevence. Praktická část popisuje kvantitativní výzkum a prezentuje výsledky dotazníkového šetření. Cílem výzkumu je zjistit nejčastější příčiny záškoláctví, a zároveň zájem rodičů o prospěch žáků, postoje žáků ke vzdělání, jejich zkušenosti se šikanou a způsoby, jak tráví volný čas. |
|
dc.format |
53 (59400) |
|
dc.format.extent |
2419187 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
záškoláctví
|
cs |
dc.subject |
příčiny záškoláctví
|
cs |
dc.subject |
sociálně patologické jevy
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
školní prostředí
|
cs |
dc.subject |
volný čas
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
truancy
|
en |
dc.subject |
causes of truancy
|
en |
dc.subject |
sociály pathological phenomena
|
en |
dc.subject |
family
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.subject |
leisure
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.title |
Příčiny záškoláctví u žáků 2. stupně základních škol |
|
dc.title.alternative |
The Causes of Truancy in Upper Primary School Students |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Gavora, Peter |
|
dc.date.accepted |
2015-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis discusse on the causes of truancy among pupils 2nd grade elementary school. The theoretical part deals with the isme of truancy. It considers the influence of family environment, school and peer Gross in connection with truancy. It also characterizes most common sociály pathological phenomena and possible wals of prevention. The prectical part describes quantitative research and present the results of a questionnaire. The goal of research is to identify the most frequent cause of trauncy, while parents interest in pupil achievement, pupils' attitudes towards education, their experience with bullying and ways to spend thein leisure time. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38815
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|
local.subject |
druhý stupeň základní školy
|
cs |
local.subject |
secondary school
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account