dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Šrott, David
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:44:35Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:44:35Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33188
|
|
dc.description.abstract |
Teoretická část práce poskytuje elementární informace o vztahu mozku, myšlení a schopnosti kriticky myslet. Zabývá se podkladem, obsahem a internalizací kritického myšlení a vychází z perspektivy komplementárního vztahu kognitivní vědy a andragogiky. Kritické myšlení je považováno za klíčovou kompetenci, celoživotní proces učení a před-poklad nejspolehlivějšího poznávání. Autor upozorňuje na limity kritického myšlení, zejména poznávací předpojatosti. Výzkumná část se zaměřuje na zjištění úrovně kritického myšlení u studentů andragogiky v oblastech usuzování, rozpoznávání domněnek, dedukce, interpretace a hodnocení argumentů, a zdali dochází k dynamice změn kritického myšlení v průběhu studia. K tomuto účelu posloužil Watson-Glaserův test hodnocení kritického myšlení. |
|
dc.format |
78 s. (108 213 znaků) |
|
dc.format.extent |
1790002 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kritické myšlení
|
cs |
dc.subject |
kognitivní věda
|
cs |
dc.subject |
poznávací předpojatosti
|
cs |
dc.subject |
Watson-Glaserův test hodnocení kritického myšlení
|
cs |
dc.subject |
critical thinking
|
en |
dc.subject |
cognitive science
|
en |
dc.subject |
cognitive biases
|
en |
dc.subject |
Watson-Glaser critical thinking appraisal
|
en |
dc.title |
Úroveň kritického myšlení u studentů andragogiky |
|
dc.title.alternative |
The Level of Critical Thinking in Andragogy Students |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Andrysová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2015-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part provides fundamental information about the relationship between brain, thinking and the ability to think critically. It deals with the foundation, content and internalization of critical thinking and is based on the perspective of the complementa-ry relationship between cognitive science and andragogy. Critical thinking is considered a key competence, lifelong learning process and the basis for the most reliable cognition. The author draws attention to the limits of critical thinking, especially cognitive biases. The research part focuses on finding the level of critical thinking among students of andragogy in the areas of reasoning, recognizing assumptions, deduction, interpretation and argument evaluation, and whether there exist changes in the dynamics of critical thinking during the study. For this purpose the Watson-Glaser critical thinking test has been used. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38793
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-04-29 |
|