Úroveň kritického myšlení u studentů andragogiky

DSpace Repository

Language: English čeština 

Úroveň kritického myšlení u studentů andragogiky

Show simple item record

dc.contributor.advisor Martincová, Jana
dc.contributor.author Šrott, David
dc.date.accessioned 2015-07-24T12:44:35Z
dc.date.available 2015-07-24T12:44:35Z
dc.date.issued 2015-01-09
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/33188
dc.description.abstract Teoretická část práce poskytuje elementární informace o vztahu mozku, myšlení a schopnosti kriticky myslet. Zabývá se podkladem, obsahem a internalizací kritického myšlení a vychází z perspektivy komplementárního vztahu kognitivní vědy a andragogiky. Kritické myšlení je považováno za klíčovou kompetenci, celoživotní proces učení a před-poklad nejspolehlivějšího poznávání. Autor upozorňuje na limity kritického myšlení, zejména poznávací předpojatosti. Výzkumná část se zaměřuje na zjištění úrovně kritického myšlení u studentů andragogiky v oblastech usuzování, rozpoznávání domněnek, dedukce, interpretace a hodnocení argumentů, a zdali dochází k dynamice změn kritického myšlení v průběhu studia. K tomuto účelu posloužil Watson-Glaserův test hodnocení kritického myšlení.
dc.format 78 s. (108 213 znaků)
dc.format.extent 1790002
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject kritické myšlení cs
dc.subject kognitivní věda cs
dc.subject poznávací předpojatosti cs
dc.subject Watson-Glaserův test hodnocení kritického myšlení cs
dc.subject critical thinking en
dc.subject cognitive science en
dc.subject cognitive biases en
dc.subject Watson-Glaser critical thinking appraisal en
dc.title Úroveň kritického myšlení u studentů andragogiky
dc.title.alternative The Level of Critical Thinking in Andragogy Students
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Andrysová, Pavla
dc.date.accepted 2015-06-18
dc.description.abstract-translated The theoretical part provides fundamental information about the relationship between brain, thinking and the ability to think critically. It deals with the foundation, content and internalization of critical thinking and is based on the perspective of the complementa-ry relationship between cognitive science and andragogy. Critical thinking is considered a key competence, lifelong learning process and the basis for the most reliable cognition. The author draws attention to the limits of critical thinking, especially cognitive biases. The research part focuses on finding the level of critical thinking among students of andragogy in the areas of reasoning, recognizing assumptions, deduction, interpretation and argument evaluation, and whether there exist changes in the dynamics of critical thinking during the study. For this purpose the Watson-Glaser critical thinking test has been used.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře cs
dc.thesis.degree-discipline Andragogy for Human Resource Management in Non-Profit Sector en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 38793
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2015-04-29


Files in this item

Files Size Format View
šrott_2015_dp.pdf 1.707Mb PDF View/Open
šrott_2015_vp.docx 19.10Kb Microsoft Word 2007 View/Open
šrott_2015_op.docx 15.12Kb Microsoft Word 2007 View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account