The Internal Image of the Zlín Municipal Theatre: A Marketing Study
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Velešíková, Denisa
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:44:12Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:44:12Z |
|
dc.date.issued |
2014-11-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33125
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá interní image Městského divadla Zlín. Teoretická část vymezuje pojmy související s tvorbou image a zdůrazňuje důležitost lídra a manažerské sekce v tomto procesu. Zabývá se prvky korporátní identity, které tvoří výsledný obraz organizace a upozorňuje na dvojstranný vztah mezi marketingem a kulturou. Praktická část se zabývá analýzou image Městského divadla Zlín z pohledu zaměstnanců a je rozdělena na dva výzkumy. Kvalitativní výzkum se snaží pomocí individuálních strukturovaných rozhovorů zjistit postoje ředitele a manažerské sekce. Kvantitativní pak zjišťuje postoj ostatních zaměstnanců. Mimoto se práce pokouší najít souvislosti mezi provedenými výzkumy. |
|
dc.format |
68 s. (96 083 znaků) |
|
dc.format.extent |
1831307 |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Interní image
|
cs |
dc.subject |
korporátní identita
|
cs |
dc.subject |
kultura
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
Městské divadlo Zlín
|
cs |
dc.subject |
Internal Image
|
en |
dc.subject |
corporate identity
|
en |
dc.subject |
culture
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
The Zlín Municipal Theatre
|
en |
dc.title |
The Internal Image of the Zlín Municipal Theatre: A Marketing Study |
|
dc.title.alternative |
The Internal Image of the Zlín Municipal Theatre: A Marketing Study |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Atcheson, Hana |
|
dc.date.accepted |
2015-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the internal image of the Zlín Municipal Theatre. The theoretical part defines topics which are related to the creation of image and emphasizes the importance of a leader and the managerial section in this process. Another part discusses the components of corporate identity, which creates the resulting image and also highlights the bilateral relation between marketing and culture. The practical part focuses on the image analysis of the Zlín Municipal Theatre from the perspective of the employees. For data collection, two methods of marketing research are used. Qualitative research used individual structured interviews to help to understand the attitude of the director and the managerial section. Quantitative research then analyzes the opinion of the other employees. Moreover, it is trying to find connections between both researches. |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
38696
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-05-06 |
|
local.subject |
Městské divadlo Zlín
|
cs |
local.subject |
identita organizace
|
cs |
local.subject |
Municipal Theater Zlín
|
en |
local.subject |
corporate identity
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account