The Role of eTrust in Online Shopping in the Czech Republic among University Students
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Ustyanovič, Viktor
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:44:12Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:44:12Z |
|
dc.date.issued |
2014-11-28 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33123
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá úlohou důvěry při nakupování na internetu v České republice mezi studenty univerzit. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda mezi studenty univerzit panuje důvěra k internetovému obchodování či nikoliv, a díky konkrétním výsledkům poskytnout doporučení majitelům internetových obchodů, ke zvýšení důvěryhodnosti jejich podnikání. Teoretická část nejdříve zkoumá současné postavení e-commerce, se zaměřením na Bussines to Customer Marketing. Poté samostatně mapuje internetovou důvěru. V praktické části je, pomocí kvantitativního výzkumu formou dotazníku, zkoumán určitý vzorek studentů z mnoha českých univerzit, na což navazuje kvalitativní průzkum, formou rozhovoru, s bývalým majitelem internetového obchodu. Závěrečná část shrnuje získané poznatky a navrhuje zmíněná doporučení |
|
dc.format |
56 s. (87 469 znaků) |
|
dc.format.extent |
1610739 |
|
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
e-komerce
|
cs |
dc.subject |
elektronická důvěra
|
cs |
dc.subject |
důvěryhodnost
|
cs |
dc.subject |
internet
|
cs |
dc.subject |
B2C Marketing
|
cs |
dc.subject |
studenti univerzit
|
cs |
dc.subject |
e-shop
|
cs |
dc.subject |
e-commerce
|
en |
dc.subject |
e-trust
|
en |
dc.subject |
credibility
|
en |
dc.subject |
internet
|
en |
dc.subject |
B2C Marketing
|
en |
dc.subject |
university students
|
en |
dc.subject |
e-shop
|
en |
dc.title |
The Role of eTrust in Online Shopping in the Czech Republic among University Students |
|
dc.title.alternative |
The Role of eTrust in Online Shopping in the Czech Republic among University Students |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kramoliš, Jan |
|
dc.date.accepted |
2015-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is devoted to exploring the role of trust in online shopping among university students in the Czech Republic. The primary goal of this work is to find out, whether students trust e-commerce subjects and to provide suggestions on how to improve perception of e-shop credibility among mentioned demographic group to business owners that are based on survey results. Theory part first examines current state of e-commerce industry that is focused on Business to Customer marketing. Secondly it is focused on mapping principles of online trust. In practical part the specific sample of students from various Czech universities is being quantitatively researched by questionnaire. This is further followed by the qualitative research in the form of interview with the former owner of online shop. The final part summarises acquired knowledge and suggests recommendations |
|
dc.description.department |
Ústav moderních jazyků a literatur |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk pro manažerskou praxi |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
English for Business Administration |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Filologie |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Philology |
en |
dc.identifier.stag |
38694
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-05-06 |
|
local.subject |
elektronický obchod
|
cs |
local.subject |
B2C
|
cs |
local.subject |
důvěryhodnost
|
cs |
local.subject |
electronic commerce
|
en |
local.subject |
B2C - business to customer
|
en |
local.subject |
trustworthiness
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account