Názory veřejnosti na selekci žáků na základě jejich schopností v základním vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petr Šafránková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Tylšarová, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:44:07Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:44:07Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33099
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá selekcí žáků v základním vzdělávání. Teoretická část práce podává základní informace o diferenciaci vzdělávání a detailněji popisuje vnější a vnitřní diferenciaci. Dále rozebírá základní vzdělávání v kontextu selekce žáků, samotnou selekci žáků na základě jejich schopností a nahlíží i na rovný přístup a rovné příležitosti ve vzdělávání. Empirická část pojednává o výzkumném šetření, které se na základě deskriptivní metody dotazníku snaží zjistit, jaké názory má veřejnost na selekci žáků ve vzdělávání. Konkrétněji jaký názor má veřejnost na homogenní a heterogenní třídy, dále selektování žáků do jednotlivých škol či na systém české školy. |
|
dc.format |
80 |
|
dc.format.extent |
2599733 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Diferenciace ve vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
diferencovaná výuka
|
cs |
dc.subject |
vnější diferenciace
|
cs |
dc.subject |
vnitřní diferenciace
|
cs |
dc.subject |
selekce žáků
|
cs |
dc.subject |
víceletá gymnázia
|
cs |
dc.subject |
Differentiation of education
|
en |
dc.subject |
differentiated instruction
|
en |
dc.subject |
tracking
|
en |
dc.subject |
ability grouping
|
en |
dc.subject |
selection of pupils
|
en |
dc.subject |
multi-year gymnasium
|
en |
dc.title |
Názory veřejnosti na selekci žáků na základě jejich schopností v základním vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
The Public Opinion on Primary Education Pupil Selection Based on their Abilities |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2015-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis deals with the selection of pupils in primary education. The theoretical part provides basic information about the differentiation of education and describes in detail the tracking and ability grouping. Analyse primary education in the context of selection of pupils, selection of pupils based on their abilities and views on equal access and opportunities in education. The empirical part deals with the research which is based on the descriptive method of questionnaire trying to find out what the public has opinions on the selection of pupils in education. More specifically, what is the public opinion in the homo-geneous and heterogeneous classes, as well as selecting students in a particular school or Czech school system. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38634
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2015-04-29 |
|
local.subject |
Česko
|
cs |
local.subject |
školství
|
cs |
local.subject |
střední školství
|
cs |
local.subject |
výběrová kritéria
|
cs |
local.subject |
Czechia
|
en |
local.subject |
education
|
en |
local.subject |
secondary schooling
|
en |
local.subject |
selection criteria
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account