Univerzita třetího věku pohledem jejich absolventů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Martincová, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Rozenská, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:44:05Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:44:05Z |
|
dc.date.issued |
2015-01-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/33090
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá kvalitou výuky na Univerzitě třetího věku. Seznamuje s terminologickými pojmy z oblasti stáří a stárnutí. Následně v rámci celoživotního vzdělávání popisuje vzdělávání seniorů a jeho specifika. Závěr teoretické části je věnován všeobecně Univerzitám třetího věku. Praktická část práce pomocí rozhovorů, podrobně zkoumá názory absolventů Univerzity třetího věku na kvalitu a formu výuky a obsah nabízených kurzů. |
|
dc.format |
59 s. |
|
dc.format.extent |
1416939 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
stáří
|
cs |
dc.subject |
stárnutí
|
cs |
dc.subject |
senior
|
cs |
dc.subject |
třetí věk
|
cs |
dc.subject |
aktivní stárnutí
|
cs |
dc.subject |
celoţivotní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání seniorů
|
cs |
dc.subject |
Univerzita třetího věku
|
cs |
dc.subject |
old age
|
en |
dc.subject |
aging
|
en |
dc.subject |
senior
|
en |
dc.subject |
third age
|
en |
dc.subject |
active aging
|
en |
dc.subject |
lifelong learning
|
en |
dc.subject |
seniors
|
en |
dc.subject |
Uni-versity of the Third Age
|
en |
dc.title |
Univerzita třetího věku pohledem jejich absolventů |
|
dc.title.alternative |
University of the Third Age from the Perspective of Graduates |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kroutilová Nováková, Radana |
|
dc.date.accepted |
2015-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the quality of teaching at the University of the Third Age. It introdu-ces the concepts of terminology in the field of old age and aging. Subsequently, as part of lifelong learning work describes seniors' education and its specifics. Conclusion of the theoretical part is devoted to the Universities of the Third Age generally. The practical part of the work examines in detail through interviews opinions graduates of the University of the Third Age and the quality of instruction form and content of the offered courses. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
38624
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-04-30 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account