dc.contributor.advisor |
Kašpárková, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Prokšová, Irena
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T11:31:54Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T11:31:54Z |
|
dc.date.issued |
2006-06-09 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/326
|
|
dc.description.abstract |
Práce je věnována klimatu školní třídy z pohledu školského poradenského pracoviště. V první teoretické části popisuji základní terminologii (prostředí, klima, atmosféra) a zdroje klimatu školní třídy (škola, školní třída, žák, učitel, interakce). Práce seznamuje s dosavadními výzkumy a přístupy ke zkoumání klimatu školy a školní třídy. Pozornost zaměřuji na možnosti diagnostiky klimatu školní třídy. Praktická část je tvořena analýzou služeb, školských poradenských zařízení Zlínského kraje, související s tématem klimatu školní třídy. Pomocí dotazníkového šetření, u učitelů základních a středních škol okresu Kroměříž, vyhodnocuji názory pedagogů na téma klima školní třídy a jejich zkušenosti s diagnostikou klimatu. V příloze jsou uvedeny dostupné kvantitativní dotazníky, které mohou pedagogové využívat ve své praxi. |
cs |
dc.format |
60 s., 20 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
1067215 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
klima
|
cs |
dc.subject |
atmosféra
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
klima školní třídy
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
školní třída
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
interakce
|
cs |
dc.subject |
výzkum klimatu
|
cs |
dc.subject |
možnosti diagnostiky
|
cs |
dc.subject |
kvantitativní dotazník
|
cs |
dc.subject |
školské poradenské zařízení
|
cs |
dc.subject |
school class environment
|
en |
dc.subject |
feel of the place
|
en |
dc.subject |
school class atmosphere
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
school class
|
en |
dc.subject |
pupils teachers
|
en |
dc.subject |
interaction
|
en |
dc.subject |
research of the atmosphere
|
en |
dc.subject |
diagnostic possibilities
|
en |
dc.subject |
quantitative questionnaire
|
en |
dc.subject |
school counseling site
|
en |
dc.title |
Sociálně psychologické klima školní třídy |
cs |
dc.title.alternative |
Social psychology school class environment |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2006-06-26 |
|
dc.description.abstract-translated |
My effort is devoted to the atmosphere of a school class in the regard of a school counseling site.In the first part, which is theoretical, I am trying to describe the basic terminology of my topic ( feel of the place, atmosphere ) and the source of a school class atmosphere ( school, school class, pupils teachers - educators, interaction).One of the aims of my effort is to inform the others about present research and about the approach to exploration of a school class.I would like to aim attention to possibilities of diagnostic of a school class. The practical part is formed with analysis of school facilities, school counseling sites in the region of Zlín, associated with the topic of a school class atmosphere.By the help of questionnaire enquiry, with teachers of elementary and secondary schools in the district of Kroměříž, I am trying to analyse the educators' opinions concerning the topic of a school class atmosphere and their experience in diagnostic. Different accessible, qualitative questionnaires are introduced in the enclosure which pedagogues can use effectively. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Univerzitní institut |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
|
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
4083
|
|
dc.date.assigned |
2006-03-06 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
klima třídy
|
cs |
local.subject |
psychosociální aspekty
|
cs |
local.subject |
classroom climate
|
en |
local.subject |
psychosocial aspects
|
en |