dc.contributor.advisor |
Oralová, Renata
|
|
dc.contributor.author |
Láníčková, Andrea
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:40:17Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:40:17Z |
|
dc.date.issued |
2014-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/32495
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce je charakterizovat obsah činností ve školní družině z pohledu sociální pedagogiky se zaměřením na kázeň a výchovné problémy. Náplní první kapitoly teoretické části je historie a současnost školní družiny, její cíle, poslání a organizace. Další pojednává o charakteristice vývoje dítěte raného školního věku v souvislosti se sociálním chováním, formách poruch chování a jejich nápravě. Poslední část se zabývá pedagogickým ovlivňováním volného času dětí, výchovně preventivním působením a možnostmi sociálně pedagogické práce ve školní družině. Předmětem praktické části je kvalitativní výzkum ve formě pozorování a rozhovorů a vyhodnocení jejich výsledků. Zaměřuje se na činnosti školní družiny, problémové chování žáků školní družiny a způsoby jejich řešení. |
|
dc.format |
63 s. (119 304) |
|
dc.format.extent |
1714854 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
školní družina
|
cs |
dc.subject |
činnosti ve školní družině
|
cs |
dc.subject |
sociální chování
|
cs |
dc.subject |
poruchy chování žáků
|
cs |
dc.subject |
příčiny nekázně
|
cs |
dc.subject |
preventivní působení
|
cs |
dc.subject |
after-school centre
|
en |
dc.subject |
activities in after-school centre
|
en |
dc.subject |
social behaviour
|
en |
dc.subject |
behavioral problems in pupils
|
en |
dc.subject |
causes of indiscipline
|
en |
dc.subject |
preventive actions
|
en |
dc.title |
Sociálně pedagogická práce ve školní družině |
|
dc.title.alternative |
Social and Pedagogical Work in After-School Clubs |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Neslušanová, Silvia |
|
dc.date.accepted |
2015-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor´s thesis is to characterize contents of activities that are being realized in after-school centres in terms of social pedagogy with a focus on discipline and educational problems. The first chapter of the theoretical part describes the history and present of after-school centres, its objectives, function and organization. The next chapter deals with the early child development in relation to social behaviour, types of behavioral disorders and their remedies. The last section of the thesis focuses on pedagogical influence of children´s leisure time activities, educational and preventive actions and possibilities of work in the areas of social pedagogy in after-school centres. The practical part of the thesis is based on qualitative research by means of observations and interviews and on evaluation of the research results. It aims at activities in after-school centres, children´s behavioral problems and ways of their solution. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
37672
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-24 |
|
local.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
local.subject |
školní družina
|
cs |
local.subject |
social pedagogy
|
en |
local.subject |
school clubs
|
en |