Principy a metody mravní výchovy v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Principy a metody mravní výchovy v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sýkora, Petr
dc.contributor.author Kučerová, Jitka
dc.date.accessioned 2015-07-24T12:40:16Z
dc.date.available 2015-07-24T12:40:16Z
dc.date.issued 2014-12-15
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/32487
dc.description.abstract Ve své bakalářské práci se zabývám mravní výchovou v předškolním zařízení. V teoretické části charakterizuji předškolní období. Zabývám se začleňováním dítěte do společnosti, tedy jeho socializací. Rozlišuji vliv prostředí na výchovu v rodině a v mateřské škole. Popisuji roli učitele v předškolním vzdělávání. V praktické části zkoumám, jak dalece jsou metody mravní výchovy zapracovány do školního vzdělávacího programu v konkrétní mateřské škole. Popisuji a analyzuji metody a postupy mravní výchovy pro děti v předškolním období na základě vlastních zkušeností, praxe a studia odborné literatury. Dále zkoumám pomocí metody řešení morálních situací, jestli dokáže dítě ve věku 5-6 let posoudit morální situace autonomně, tedy na základě vnitřního morální vědomí nebo heteronomně za pomoci dospělého.
dc.format 85 s. (23036), 40 s. (2743)
dc.format.extent 2190795
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Mravní výchova cs
dc.subject předškolní období cs
dc.subject metody a principy mravní výchovy cs
dc.subject mateřská škola cs
dc.subject role učitele cs
dc.subject heteronomní a autonomní morálka cs
dc.subject Moral education en
dc.subject preschool period en
dc.subject methods and principles of moral education en
dc.subject kindergarten en
dc.subject role of teachers en
dc.subject heteronymous and autonomous morals en
dc.title Principy a metody mravní výchovy v mateřské škole
dc.title.alternative Principles and Methods of Moral Education in Kindergartens
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Jůzlová, Hana
dc.date.accepted 2015-06-09
dc.description.abstract-translated The topic of my bachelor thesis explores the field of moral education in preschool environment. Theoretical part characterizes the preschool period along with child integration into society, i.e. socialization. The thesis compares the impact of family based environment versus kindergarten environment and describes the role of teachers in a preschool education. Practical part is dedicated to examination of to what extent moral education methods are implemented in school education of a specific school. Various methods and approaches of moral education of preschool children are analyzed and described using author's own experience as well as vocational praxis and academic literature. Furthermore, ability to assess various moral situations autonomously (i.e. based on their own inner moral consciousness) or heteronymously (i.e. based on adult's guidance) has been examined among children 5-6 age using the inner moral consciousness method.
dc.description.department Institut mezioborových studií
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 37663
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2015-04-24


Files in this item

Files Size Format View Description
kučerová_2015_dp.pdf 2.089Mb PDF View/Open None
kučerová_2015_op.doc 53Kb Unknown View/Open None
kučerová_2015_vp.doc 54Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account