dc.contributor.advisor |
Dalajka, Jiří
|
|
dc.contributor.author |
Konečná, Lenka
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:40:14Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:40:14Z |
|
dc.date.issued |
2014-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/32476
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na možnosti využití canisterapie z pohledu speciálních pedagogů. Teoretická část vychází z odborné literatury. Cílem práce je popsat možnosti využití canisterapie u žáků s kombinovaným postižením z pohledu speciálních pedagogů. A jak speciální pedagogové, kteří s těmito žáky pracují, hodnotí uplatnění canisterapie ve výchovně-vzdělávacím procesu. Praktická část je zaměřena na hodnocení a názory speciálních pedagogů, ve kterých oblastech lze canisterapii uplatňovat při rozvoji žáků s kombinovaným postižením. V závěru jsou shrnuty výsledky výzkumu. |
|
dc.format |
65 |
|
dc.format.extent |
1561494 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
canisterapie
|
cs |
dc.subject |
kombinované postižení
|
cs |
dc.subject |
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
tělesná a pohybová dovednost
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
smyslová výchova
|
cs |
dc.subject |
kognitivní procesy
|
cs |
dc.subject |
canistherapy
|
en |
dc.subject |
combined disability
|
en |
dc.subject |
pupils with special educational needs
|
en |
dc.subject |
physical and mo-toric ability
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
sensory education
|
en |
dc.subject |
cognitive processes
|
en |
dc.title |
Možnosti využití canisterapie z pohledu speciálních pedagogů |
|
dc.title.alternative |
Possibilities of Using Dog Therapy from the Point of View of Special Educators |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Procházková, Marie |
|
dc.date.accepted |
2015-06-09 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelors thesis is concerned with oppotunities for use of canistherapy in work special educators. The theoretical part is founded upon professional literature. The objective of the thesis is to describe special educatorś attitudes toward opportunities for use of canistherapy in education of pupils with combined disability. The thesis also examines special educatorś assessmend of canistherapy utilisation in educational process. The practical part of the the-sis presents special educatorś views and evaluation of the potential for canistherapy to be used in various areas of education of pupils with combined disability. The thesis is concuded with the research findings. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
37652
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-04-24 |
|
local.subject |
postižené děti
|
cs |
local.subject |
canisterapie
|
cs |
local.subject |
children with disabilities
|
en |
local.subject |
canistherapy
|
en |