dc.contributor.advisor |
Tannenbergerová, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Hortová, Michaela
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:40:09Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:40:09Z |
|
dc.date.issued |
2014-12-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/32453
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce řeší problematiku předčasně narozených dvojčat a jejich vývoj ve školním věku. S jakými zdravotními poruchami či postiženími se samotné děti z dvojčat potýkají, jak probíhá jejich vývoj ve školním věku v rodinném prostředí i školním prostředí, jaké se nabízejí možnosti poradenství pro tyto děti a rodiny. Teoretická část práce je věnována obecně dvojčatům, rizikům spojeným s vícečetnou graviditou a předčasným porodem, vybraným problémům dětí jako jsou specifické poruchy učení, ADHD, LMD, dětská mozková obrna. Po specifikaci vývoje dětí ve školním věku je závěr teoretické části zaměřen na možnosti poradenství. Cílem praktické části je deskripce konkrétních případů předčasně narozených dvojčat, jejich zdravotních problémů a postižení včetně pomoci a poradenství a prognózy jejich dalšího vývoje formou kazuistické studie. |
|
dc.format |
67 s. |
|
dc.format.extent |
1949436 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dvojčata
|
cs |
dc.subject |
předčasný porod
|
cs |
dc.subject |
školní věk
|
cs |
dc.subject |
poruchy učení
|
cs |
dc.subject |
poradenství
|
cs |
dc.subject |
Twins
|
en |
dc.subject |
premature birth
|
en |
dc.subject |
school age
|
en |
dc.subject |
learning disorders
|
en |
dc.subject |
counselling
|
en |
dc.title |
Předčasně narozená dvojčata a jejich vývoj ve školním věku |
|
dc.title.alternative |
Premature Twins and Their Development at School Age |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Jůzlová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2015-06-08 |
|
dc.description.abstract-translated |
My thesis deals with prematurely born twins and their development during school age. Further on, it concentrates on health disorders or disabilities the childern from the twins themselves have to face, on their development during school age at home and at school and on possibilities as concerns counselling for these children and their families. The theoretical part of my work is dedicated to twins from general point of view, risks connected with multiple gravidity and premature birth, selected problems of children such as specific learning disorders, ADHD, LMD, children cerebral palsy. After the development of school age children is specified, the conclusion of the theoretical part is focused on counselling possibilities. The aim of the practical part is the description of concrete cases of prematurely born twins, their health problems and handicaps, including help and counselling and prognosis of their further development in the form of casuistic study. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
37626
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-04-28 |
|
local.subject |
nedonošenci
|
cs |
local.subject |
dvojčata
|
cs |
local.subject |
vývojová psychologie
|
cs |
local.subject |
porucha ADHD
|
cs |
local.subject |
premature babies
|
en |
local.subject |
twins
|
en |
local.subject |
developmental psychology
|
en |
local.subject |
attention deficit hyperactivity disorder
|
en |