dc.contributor.advisor |
Tannenbergerová, Monika
|
|
dc.contributor.author |
Rolencová, Magda
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:39:49Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:39:49Z |
|
dc.date.issued |
2014-11-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/32364
|
|
dc.description.abstract |
Moje diplomová práce je zaměřena na inkluzivní vzdělávání v základním školství v České republice a na překážky v jeho rozvoji. V teoretické části uvádím informace odborníků o základních pojmech týkajících se inkluzivního vzdělávání, dále pak informace o kořenech jeho vzniku, požadavcích společnosti na jeho rozvoj a závěrem argumentaci pro právní a etická východiska rozvoje inkluzivního vzdělávání. V druhé části mé práce, praktické se snažím identifikovat pomocí drobného sociologického výzkumu překážky v rozvoji inkluzivního vzdělávání v současném základním školství v České republice. Obrátila jsem se na různé cílové skupiny, které jsou zainteresovány v oblasti vzdělávání na základních školách. Na základě analýzy a interpretace odpovědí těchto odborníků, jsem identifikovala nejmarkantnější překážky v rozvoji inkluzivního vzdělávání v základním školství v České republice. |
|
dc.format |
70 s. |
|
dc.format.extent |
1961797 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Socializace
|
cs |
dc.subject |
socializační prostředí
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
hlavní vzdělávací proud
|
cs |
dc.subject |
intaktní žáci
|
cs |
dc.subject |
děti se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
handicap
|
cs |
dc.subject |
altruismus
|
cs |
dc.subject |
multikulturní výchova
|
cs |
dc.subject |
globalizace
|
cs |
dc.subject |
mýty
|
cs |
dc.subject |
předsudky
|
cs |
dc.subject |
učící se společnost
|
cs |
dc.subject |
anticipace budoucího vývoje
|
cs |
dc.subject |
segregace
|
cs |
dc.subject |
diskriminace
|
cs |
dc.subject |
přípravný ročník
|
cs |
dc.subject |
koordinátor inkluze
|
cs |
dc.subject |
edukační prostředí
|
cs |
dc.subject |
klima
|
cs |
dc.subject |
atmosféra školy
|
cs |
dc.subject |
romské gheto
|
cs |
dc.subject |
primární rodina
|
cs |
dc.subject |
prosociální chvání
|
cs |
dc.subject |
exkluze
|
cs |
dc.subject |
funkcionální výchova
|
cs |
dc.subject |
intencionální výchova
|
cs |
dc.subject |
majoritní
|
cs |
dc.subject |
minoritní společnost
|
cs |
dc.subject |
Socialization
|
en |
dc.subject |
socialization environment
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.subject |
mainstream education
|
en |
dc.subject |
intact popils
|
en |
dc.subject |
children with special educational needs
|
en |
dc.subject |
support measures
|
en |
dc.subject |
handicap
|
en |
dc.subject |
altruism
|
en |
dc.subject |
multicultural education
|
en |
dc.subject |
globalization
|
en |
dc.subject |
myths
|
en |
dc.subject |
prejudice
|
en |
dc.subject |
learning society
|
en |
dc.subject |
anticipation of future development
|
en |
dc.subject |
segregation
|
en |
dc.subject |
discrimination
|
en |
dc.subject |
preliminary year
|
en |
dc.subject |
inclusion coordinator educational environment
|
en |
dc.subject |
the climate
|
en |
dc.subject |
the atmosphere of the school
|
en |
dc.subject |
Roma ghetto
|
en |
dc.subject |
the primary family
|
en |
dc.subject |
prosocial behavior
|
en |
dc.subject |
exclusion
|
en |
dc.subject |
functional training
|
en |
dc.subject |
intentional education
|
en |
dc.subject |
majority
|
en |
dc.subject |
minority society
|
en |
dc.title |
Identifikace překážek inkluzivního vzdělávání v současném základním školství |
|
dc.title.alternative |
Identification of Obstructions to Inclusive Education at Contemporary Primary Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petr Šafránková, Anna |
|
dc.date.accepted |
2015-05-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
My thesis is focused on education in primary schools in the Czech Republic and the obstacles in its development. In the theoretical part is given information by professionals about basic concepts of inclusive education, as well as information about the roots of its emergence, also information about the society requirements of its development and finally the argument for legal bases and ethical starting development of inclusive education. In the second part of my work, the practical part I try to identify obstacles in the development of inclusive education in the current primary education in the Czech Republic by means of small-scale sociological research. I have reached various targed groups that are involved in education in elementary schools. Based on the analysis and interpretation of the respones of the experts, I have identified the most striking obstacles in the development of inclusive education in primary schools in the Czech Republic. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
36059
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-03-31 |
|