Identifikace překážek inkluzivního vzdělávání v současném základním školství

DSpace Repository

Language: English čeština 

Identifikace překážek inkluzivního vzdělávání v současném základním školství

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tannenbergerová, Monika
dc.contributor.author Rolencová, Magda
dc.date.accessioned 2015-07-24T12:39:49Z
dc.date.available 2015-07-24T12:39:49Z
dc.date.issued 2014-11-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/32364
dc.description.abstract Moje diplomová práce je zaměřena na inkluzivní vzdělávání v základním školství v České republice a na překážky v jeho rozvoji. V teoretické části uvádím informace odborníků o základních pojmech týkajících se inkluzivního vzdělávání, dále pak informace o kořenech jeho vzniku, požadavcích společnosti na jeho rozvoj a závěrem argumentaci pro právní a etická východiska rozvoje inkluzivního vzdělávání. V druhé části mé práce, praktické se snažím identifikovat pomocí drobného sociologického výzkumu překážky v rozvoji inkluzivního vzdělávání v současném základním školství v České republice. Obrátila jsem se na různé cílové skupiny, které jsou zainteresovány v oblasti vzdělávání na základních školách. Na základě analýzy a interpretace odpovědí těchto odborníků, jsem identifikovala nejmarkantnější překážky v rozvoji inkluzivního vzdělávání v základním školství v České republice.
dc.format 70 s.
dc.format.extent 1961797
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Socializace cs
dc.subject socializační prostředí cs
dc.subject integrace cs
dc.subject inkluze cs
dc.subject inkluzivní vzdělávání cs
dc.subject hlavní vzdělávací proud cs
dc.subject intaktní žáci cs
dc.subject děti se speciálními vzdělávacími potřebami cs
dc.subject podpůrná opatření cs
dc.subject handicap cs
dc.subject altruismus cs
dc.subject multikulturní výchova cs
dc.subject globalizace cs
dc.subject mýty cs
dc.subject předsudky cs
dc.subject učící se společnost cs
dc.subject anticipace budoucího vývoje cs
dc.subject segregace cs
dc.subject diskriminace cs
dc.subject přípravný ročník cs
dc.subject koordinátor inkluze cs
dc.subject edukační prostředí cs
dc.subject klima cs
dc.subject atmosféra školy cs
dc.subject romské gheto cs
dc.subject primární rodina cs
dc.subject prosociální chvání cs
dc.subject exkluze cs
dc.subject funkcionální výchova cs
dc.subject intencionální výchova cs
dc.subject majoritní cs
dc.subject minoritní společnost cs
dc.subject Socialization en
dc.subject socialization environment en
dc.subject integration en
dc.subject inclusion en
dc.subject inclusive education en
dc.subject mainstream education en
dc.subject intact popils en
dc.subject children with special educational needs en
dc.subject support measures en
dc.subject handicap en
dc.subject altruism en
dc.subject multicultural education en
dc.subject globalization en
dc.subject myths en
dc.subject prejudice en
dc.subject learning society en
dc.subject anticipation of future development en
dc.subject segregation en
dc.subject discrimination en
dc.subject preliminary year en
dc.subject inclusion coordinator educational environment en
dc.subject the climate en
dc.subject the atmosphere of the school en
dc.subject Roma ghetto en
dc.subject the primary family en
dc.subject prosocial behavior en
dc.subject exclusion en
dc.subject functional training en
dc.subject intentional education en
dc.subject majority en
dc.subject minority society en
dc.title Identifikace překážek inkluzivního vzdělávání v současném základním školství
dc.title.alternative Identification of Obstructions to Inclusive Education at Contemporary Primary Schools
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Petr Šafránková, Anna
dc.date.accepted 2015-05-14
dc.description.abstract-translated My thesis is focused on education in primary schools in the Czech Republic and the obstacles in its development. In the theoretical part is given information by professionals about basic concepts of inclusive education, as well as information about the roots of its emergence, also information about the society requirements of its development and finally the argument for legal bases and ethical starting development of inclusive education. In the second part of my work, the practical part I try to identify obstacles in the development of inclusive education in the current primary education in the Czech Republic by means of small-scale sociological research. I have reached various targed groups that are involved in education in elementary schools. Based on the analysis and interpretation of the respones of the experts, I have identified the most striking obstacles in the development of inclusive education in primary schools in the Czech Republic.
dc.description.department Institut mezioborových studií
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 36059
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2015-03-31


Files in this item

Files Size Format View Description
rolencová_2015_dp.pdf 1.870Mb PDF View/Open None
rolencová_2015_op.docx 20.78Kb Unknown View/Open None
rolencová_2015_vp.doc 54.5Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account