Integrace dětí s postižením na venkovské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jůzl, Miloslav
|
|
dc.contributor.author |
Janků, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:39:48Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:39:48Z |
|
dc.date.issued |
2014-11-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/32357
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce bylo pomocí nestandardizovaných dotazníků zjistit, jakým způsobem a za jakých podmínek se realizuje proces integrace na venkovské škole běžného typu s malotřídním systémem. Teoretická část zahrnuje základní pojmy této problematiky a historický pohled na integraci v českém školství. |
|
dc.format |
101 s. |
|
dc.format.extent |
3447390 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
žák se zdravotním postižením
|
cs |
dc.subject |
školní prostředí
|
cs |
dc.subject |
individuální přístup
|
cs |
dc.subject |
individuální metody
|
cs |
dc.subject |
autismus
|
cs |
dc.subject |
ADHD
|
cs |
dc.subject |
LMR
|
cs |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
disabled students
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.subject |
individual approach and methods
|
en |
dc.subject |
autism
|
en |
dc.subject |
ADHD
|
en |
dc.subject |
IDD
|
en |
dc.title |
Integrace dětí s postižením na venkovské škole |
|
dc.title.alternative |
Integration of Handicapped Children in Country Schools |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Sýkora, František |
|
dc.date.accepted |
2015-05-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the diploma thesis was, using unstandardized questionnaires, to provide insights into how and under which conditions the process of integration is being managed at a mainstream rural primary school. The theoretical part clarifies the basic concepts and examines the process of integration in the Czech educational system from a historical point of view. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
36014
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2015-03-27 |
|
local.subject |
inkluze
|
cs |
local.subject |
postižené děti
|
cs |
local.subject |
málotřídní školy
|
cs |
local.subject |
specifické poruchy učení
|
cs |
local.subject |
inclusions
|
en |
local.subject |
children with disabilities
|
en |
local.subject |
small schools
|
en |
local.subject |
learning disabilities
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account