Výchovný styl jako projev sebepojetí rodiny

DSpace Repository

Language: English čeština 

Výchovný styl jako projev sebepojetí rodiny

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sýkora, Petr
dc.contributor.author Sedláková, Eva
dc.date.accessioned 2015-07-24T12:39:43Z
dc.date.available 2015-07-24T12:39:43Z
dc.date.issued 2014-11-04
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/32326
dc.description.abstract Cílem diplomové práce bylo analyzovat uplatňovaný výchovný styl v konkrétních rodinách vzhledem k vnějším socioprofesním znakům rodiny. Teoretická část vychází z odborné literatury a zaměřuje se nejen na vymezení základních pojmů, výchovu dětí v rodinách z různého pohledu úhlu, vývojem rodiny a postavením jednotlivých aktérů rodinného života, ale především na výchovné styly, které rodiče využívají při výchově svých dětí s přihlédnutím k jejich profesní roli ve společnosti. V praktické části bylo využito kvalitativního výzkumu, kdy prostřednictvím rozhovoru s rodiči a následnou analýzou získaných dat, byl zjištěn výchovný styl, který je v konkrétní rodině využíván.
dc.format 87
dc.format.extent 2628942
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject výchova cs
dc.subject výchova v rodině cs
dc.subject výchovný styl cs
dc.subject rodina cs
dc.subject neúplná rodina cs
dc.subject socioprofesní kategorie rodin cs
dc.subject Education en
dc.subject Education in the Family en
dc.subject Parenting/Educational Style en
dc.subject Family en
dc.subject Single Parent Family en
dc.subject Father en
dc.subject Mother en
dc.subject Socio-professional Category of Family en
dc.title Výchovný styl jako projev sebepojetí rodiny
dc.title.alternative Educational Style As an Expression of Family Self-Concept
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Jůzl, Miloslav
dc.date.accepted 2015-05-15
dc.description.abstract-translated The aim of this diploma thesis is to analyze aparenting style, which was applied to specific family duties, due to external socio-professional characteristics of the family. The theoretical part of the thesis is based on the academic literature and focuses not only on a definition of basicconcepts, raising children in families from different angles of view, development status of the family andfamily life of the individual actors, but this thesis focuses primary on educational style of parents and takes into account their professional role at the society. The practical part of the thesis is based on qualitative research techniques. Through interviews with parents followed by data analysis, I was able to determine specific parenting/educational styles, which were used in particular families.
dc.description.department Institut mezioborových studií
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 35906
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2015-03-24
local.subject rodinná výchova cs
local.subject výchovný styl v rodině cs
local.subject family education en
local.subject parenting style en


Files in this item

Files Size Format View Description
sedláková_2015_dp.pdf 2.507Mb PDF View/Open None
sedláková_2015_op.doc 53.5Kb Unknown View/Open None
sedláková_2015_vp.docx 14.73Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account