Sexuální výchova v postmoderní společnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Jůzl, Miloslav
|
|
dc.contributor.author |
Prudíková, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:39:42Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:39:42Z |
|
dc.date.issued |
2014-11-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/32317
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je věnována problematice sexuální výchovy. Pro komplexní náhled je v úvodní části představen vývoj přístupů v historickém kontextu a samostatně jsou pak vyzdviženy související právní aspekty. Teoretickou i praktickou částí se prolíná komparace přístupů před rokem 1989 a v současnosti. Společnost se postupně vyvíjí a mění. Charakteristickým znakem současnosti je i vzájemné propojování kultur, zajímavý je tedy i pohled na problematiku v této souvislosti. Cílem práce je zjištění, zda a jak se změnil mezigenerační přístup k sexuální výchově, z hlediska výchovy rodinné i institucionální. Současně se pokusím nastínit potenciál sociální pedagogiky při realizaci sexuální výchovy dospívající mládeže. Praktická část je věnována zjištění ohledně informovanosti o lidské sexualitě pohledem žáků devátých tříd základní školy. |
|
dc.format |
65 s. |
|
dc.format.extent |
2570265 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sexualita
|
cs |
dc.subject |
sexuální výchova
|
cs |
dc.subject |
sexuologie
|
cs |
dc.subject |
společnost
|
cs |
dc.subject |
multikulturalismus
|
cs |
dc.subject |
postmoderní
|
cs |
dc.subject |
sexuality
|
en |
dc.subject |
sexual education
|
en |
dc.subject |
sexology
|
en |
dc.subject |
society
|
en |
dc.subject |
multiculturalism
|
en |
dc.subject |
postmodern
|
en |
dc.title |
Sexuální výchova v postmoderní společnosti |
|
dc.title.alternative |
Sexual Education in Postmodern Society |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vaňková, Zdeňka |
|
dc.date.accepted |
2015-05-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis focuses on sexual education. The initial part summarizes the development of attitudes during history, and related legal aspects are covered separately. Comparison of pre-1989 and present attitudes appears throughout both theoretical and practical part of the thesis. Society is gradually developing and changing. A characteristic feature of con-temporary world is also intercultural connections and, therefore, it is most interesting to study this area from the thesis' point of view. The aim of the thesis is to find out if and how the opinion on sexual education has changed between generations in terms of family and institutional education. I will try to emphasize the potential of social pedagogy for realizing sexual education with teenagers. The practical part deals with students on year nine of elementary school and their knowledge and information on human sexuality. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
35800
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2015-03-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account