dc.contributor.advisor |
Jůzl, Miloslav
|
|
dc.contributor.author |
Nováková, Dana
|
|
dc.date.accessioned |
2015-07-24T12:39:40Z |
|
dc.date.available |
2015-07-24T12:39:40Z |
|
dc.date.issued |
2014-11-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/32308
|
|
dc.description.abstract |
Teoretická část diplomové práce vysvětluje pojmy agrese a agresivity, zabývá se teoriemi vzniku agrese, jejími druhy a následky. Druhá kapitola se zaobírá kauzálními faktory vzniku agrese, jako je prostředí, výchova, osobnost jedince, chování chlapců a dívek a jejich rozdílností. Třetí kapitola vymezuje pojmy šikany, kyberšikany, její stádia a zúčastněné aktéry. Závěrečná kapitola teoretické části zmiňuje osobnost pedagoga, spolupráci školy, rodiny a dalších subjektů jako prvků v prevenci agresivního chování. Zároveň je zde výčet institucí a linek bezpečí, které poskytují pomoc v krizových situacích. Cílem praktické části je analyzovat rozsah a druhy agresivity na základních školách a její možné prevence z pohledu pedagogických pracovníků. |
|
dc.format |
92 s. |
|
dc.format.extent |
3115372 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
agrese
|
cs |
dc.subject |
agresivita
|
cs |
dc.subject |
kyberšikana
|
cs |
dc.subject |
osobnost
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
prostředí
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
aggression
|
en |
dc.subject |
aggressiveness
|
en |
dc.subject |
cyberbullying
|
en |
dc.subject |
personality
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
background
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
student
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Agresivita jako sociálně patologický jev dětí a mládeže ve školním prostředí |
|
dc.title.alternative |
Aggression As a Socio-Pathological Phenomenon of Children and Youth in School Environment |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Palovčíková, Geraldina |
|
dc.date.accepted |
2015-05-12 |
|
dc.description.abstract-translated |
The theoretical part explains the terms of aggression and aggressiveness, dealing with theories of aggression inception, its types and consequences. The second chapter deals with causal factors for the development of aggression, such as background, upbringing, individual personality, behavior of boys and girls and their differences. The third chapter defines the concept of bullying, cyberbullying, its stage and the actors involved. The final theoretical chapter mentions the teacher personality, cooperation between schools, families and other entities as factors in the aggressive behavior prevention. There is a list of institutions and emergency hotlines which provide assistance in crisis situations as well. The target of the practical part is to analyze the extent and types of aggression in primary school and its possible prevention from the teachers perspective. |
|
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
35773
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2015-03-06 |
|
local.subject |
násilí ve škole
|
cs |
local.subject |
agresivita dětí
|
cs |
local.subject |
psychologie osobnosti
|
cs |
local.subject |
děti
|
cs |
local.subject |
rodina a škola
|
cs |
local.subject |
school violence
|
en |
local.subject |
aggressiveness in children
|
en |
local.subject |
psychology of personality
|
en |
local.subject |
children
|
en |
local.subject |
home and school
|
en |